През изминалата година сме забранили два пъти повече търговски нелоялни практики, свързани със заблуда на клиента при подаване на лъжлива информация или спестявана такава. Ангажирани сме по този въпрос и в онлайн търговията. Това каза председателят на КЗК Димитър Маргаритов пред БНТ.

Той открои, че най-често се получават жалби и сигнали за телекомуникационни услуги, като става дума както за качеството на самата услуга, така и в доста случаи за дефектни телекомуникационни устройства и отказ от търговците да извършат замяна или да върнат парите на потребителите.

След работата на КЗК с два от трите мобилни оператора вече има съдебни споразумение за намалена неустойката при прекратяване предсрочно договори, каза председателят на КЗК. Т.е. ще се заплащат вече такси до 3 месеца, а не както преди целия период, оставащ до изтичане на договора.

Например имате договор за 3 години, а го прекратявате на първата, вместо 18, ще платите 3 такси, добави той.

След сигналите за телекомуникацаонните услуги се нареждат и тези за битовите електроуреди и аудиовизуалната техника. Около 20 % от жалбите срещу т.н монополисти - електроразпределителните дружества, топлофикациите и.т., открои Маргаритов.

Малко са оплакванията в сферата на туризма, както и при небанковите финансови институции.