Заради течове в един
апартамент, плаща блока

Законови промени, които да засегнат т.нар. крадци на вода, ще инициира “Софийска вода”.

Работата по измененията ще започне в следващите шест месеца, обяви изпълнителният директор на дружеството Арно Валто.

“Имаме значителен брой жалби във връзка с разпределението на общите нужди в жилищните блокове. Наредбата за това е несправедлива и неясна”, каза той.

Според него, ако един добросъвестен гражданин осигурява достъп на проверяващия да влезе и отчете показания на водомера, а съседът му не го прави, с настоящата формула добровъвестният гражданин може да бъде подложен на повече санкциониране, отколкото съседът.

При някои случаи индивидуалният водомер не засича дребни течове, които обаче са отразени в общия водомер. Така се налага целият блок да плати заради свой съсед.

През 2015 г. “Софийска вода” е водила 2800 дела срещу некоректни клиенти, през 2016 г. броят им скача на 4800.

Все пак от дружеството отчитат 96% събираемост на фактурите.

За да улеснят гражданите, през следващите месеци, ще пуснат и безплатен телефон. На него ще могат да се информират за сметките си или предстоящи прекъсвания на водоподаването, обясниха от дружеството.

“Предвижда се създаване на мобилен център за посещение на населените места в близост до София”, обясни още Арно Валто.

Той обяви, че в периода 2011-2015 г. загубите на вода са спаднали с 50 млн. куб. м. Това било потреблението на град с население 800 000 души.

“Това все още са твърде високи нива”, каза той и обясни че за да бъдат намалени, дружеството ще инвестира 200 млн. лв., част от които за подобряване на ВиК инфраструктурата.

Опазването на столицата чиста и намаляването на екологичния отпечатък остава една от основните цели на компанията. Всяка година с оползотворяване на произведения биогаз при процесите на пречиствателната станция за отпадъчни води в Кубратово, Софийска вода спестява отделянето на над от 100 000 т. въглеродни емисии и произвежда над от 20 гигавата зелена енергия.