Очакват
увеличение на
превозите с 12%
за 2017 година
Рекорд на пътници от и до летищата в България отчита за 2016 г. Асоциацията на българските авиокомпании.
9,2 млн. души са летели от и до страната ни, което е ръст от 23%.
Числото 23 е като че магично за 2016 г.- с такъв процент се е увеличил трафикът на пътници през летищата София, Варна и Бургас.
От 2003 г. насам
не се е случвало
такова нещо на
авиационния
пазар
у нас, каза Йовчо Йоцев, главен секретар на асоциацията.
Бумът се дължи на резкия скок на пътниците по редовни линии и най-вече на нискотарифните авиопревозвачи. Нарастване на трафика, мощно навлизане на лоукост компаниите, безпрецедентна конкуренция на пазара на полети от и до българските летища отчита председателят на асоциацията Станислав Станулов. Статистиката показва, че по редовни линии са пътували 6,23 млн. души, което е 67,9% от всички превозени. С чуждестранните компании са летели 76%, а с български - 24%.
Станулов прогнозира увеличение и за 2017 г. с 10-12%, което е към 900 000 души повече.
Първата лоукост компания, която влезе в България - унгарската Wizz air, вече е изместила от първото място на пазара “България ер”, призна шефът на българската компания Янко Георгиев. А от септември от и до София лети и “Райън еър”, която си е планирала 25% от пазара на България. Само от септември, когато започна полети от София, тя е превозила към 450 000 души.
Нискотарифните
компании не
вземат пътници
от другите
авиокомпании,
а генерират трафик, казва шефът на “България ер” Янко Георгиев. Заради ниските цени на билети на лоукост компаниите хора, които не са летели досега, се решават да пътуват.
Българските авиокомпании през 2016 г. имат ръст от 8,4%, но за тази година “България ер” прогнозира над 10 на сто увеличение.
При чартърните полети на българските авиокомпании има стабилност въпреки тенденцията за пренасочване на пътници към редовни линии.
Бумът на летенето се обяснява както с развитието на туризма, така и с ръста на БВП, което пък позволява на повече българи да пътуват.
От авиобранша прогнозират, че част от увеличения трафик за тази и за следващата година ще се дължи на българското председателство на Европейския съюз, което започва от януари догодина.