"Супербрандс" обяви лидерите в отделните категории за 2017 г.
"24 часа" е най-силната и популярна марка в България в категорията всекидневен вестник. Това показа резултатът от независимото проучване на потребителския сегмент на пазара по инициатива на световната организация Superbrands. То се провежда за пети пореден път у нас, по повод на новото издание на промоционалната програма Superbrands Bulgaria 2017/2018.
Най-силната марка у нас е световната интернет търсачка Google, а националната телевизия bTV продължава да бъде лидер сред българските брандове. В престижната класация Топ 20 попадат още три български марки – "Нова телевизия", HAPPY Bar & Grill и минералната вода „Девин“. За първи път в нея влизат два международни бранда - "Кауфланд" и Samsung.
Някои от досегашните лидери по категории и сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика - Mercedes-Benz измести BMW от първото място при автомобилите, Банка ДСК застана начело в банковия сектор, а Мтел зае лидерската позиция в категорията „Телекомуникации“. За първи път в проучването на Superbrands, „Булстрад Виена Иншурънс Грум“ е на водещото място в застрахователния сегмент, а Lindt измести Milka в категорията „Шоколадови и захарни изделия“. Родната марка чай „Биопрограма“ пък е предпочитана от българския потребител в този сегмент.
Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. Членовете на Борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти.
Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е водещият Институт за пазарни проучвания GfK Bulgaria.