Лиляна Павлова призова Спас Попниколов да се извини
на служителите на АПИ, защото ги обвинил в саботаж
Санирането сблъска челно бъдещия бивш министър и бъдещ министър на строителството.
“Сезирах прокуратурата заради програмата за саниране”, похвали се пред bTV Спас Попниколов. Според служебния министър на регионалното развитие имало констатирани нарушения и съмнения и затова прокуратурата трябвало да извърши проверка.
Малко по-късно прокуратурата отговори, че в сигнала няма никакви конкретни данни и го върна на Попниколов за дописване. (Виж по-долу.)
Въпреки че и за Попниколов санирането “като цяло е добра идея, трябвало да се променят правилата и да се коригират цени. Служебният министър цитира данни, според които първоначално по програмата са определени цени от 290 лв./ кв.м без ДДС, а в момента те са 140 лв. След изказването му не закъсня отговорът на Лиляна Павлова, бивш министър на регионалното развитие. Тя видя в коментара на Попниколов “удобно съвпадение с опорните тези на БСП”.
“Отново чухме за “високите цени на санирането”, нищо, че те са определени въз основа на различни компоненти, наложени от пазарната икономика, и въз основа на експертизата на различни експерти на министерството, написа Павлова във фейсбук. Според нея програмата за саниране е доказала реален ефект за гражданите и ползите от нея са усетени пряко от домакинствата.
“Очевидно това не се харесва на БСП и техния служебен министър, но изборите минаха и хората се произнесоха. Не в тяхна полза, разбира се!”, добави Павлова.
“Бих искала да припомня, че България е страна с пазарна икономика, икономическите процеси са тези, които регулират стойностите на всяка стока и услуга, а не желанието на един или друг партиен лидер, нито на някой служебен министър.”
“А дали беше редно, след като “подреди” пътния сектор, Спас Попниколов да компрометира и програмата за санирането?”, написа в заключение Павлова.
Въпросът ѝ бе провокиран от друго изказване на служебния министър, който обяви, че не е уволнявал служители в АПИ.
Според него не може да се говори, че пътната агенция е компрометирана - била същата агенция от времето на Павлова.
“Попниколов да се извини на служителите на АПИ, защото публично изрече неистини от ефира на национална медия, че “не е уволнил нито един служител на АПИ”, написа тя. Според нея уволнените от Спас Попниколов и премиера Огнян Герджиков са бившият шеф на АПИ Дончо Атанасов, Георги Златев, шеф на “Поддържане на пътната инфраструктура”, Веселин Николов - директор на ОПУ - София, и в допълнение Парашкев Кръстев – изпълнителен директор на “Автомагистрали”.
Според Павлова извинение трябвало, защото служебният министър “публично и нееднократно постави под съмнение професионализма на една работеща администрация като АПИ, като обвини експертите ѝ в “саботаж” и по този начин за първи път министър на регионалното развитие си позволи да дава оценки, и то с политически характер на експерти и професионалисти от администрацията”.
Като саботаж срещу АПИ, министерството и цялото служебно правителство Попниколов определи мистерията с изчезването на документи за поръчката за тунела “Железница”.
За липсата им сигнал бе подаден от АПИ, а според министъра “има вариант друг да е искал това, за да компрометира фирмата.”
Според него отговорност за документите на тунел “Железница” на магистрала “Струма” носи председателят на оценителната комисия. Попниколов отрече да е правен опит да се скрие от медиите изчезването на папката, а когато е станало ясно, че я няма, е действано спрямо закона – процедурата е прекратена.
И за това последва реакция на Лиляна Павлова, която смята, че наследникът ѝ нееднократно отказал да отговори “защо по време на неговия мандат безпрецедентно допусна търг да бъде провален поради липса на документация, прехвърляйки отговорността на администрацията. Не се ли чувства неудобно от това? Но явно това е маниер на поведение на министрите от служебния кабинет”, заключи тя.
Според нея Попниколов не намерил “сили да признае грешката си и да прояви достойнство. като подаде оставка”.
Служебният министър бе категоричен пред bTV, че няма да подаде оставка.