Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков съобщи по време на парламентарния контрол, че основният проблем на трасето - скоростен път София-Видин, е неосигуреното финансиране с индикативна стойност над 800 млн. евро с ДДС. Общата дължина на трасето е 167 километра и то е разделено на четири участъка.
За участъка Видин-Монтана, където ще има ново строителство, министърът каза, че има готов идеен проект, ОВОС, която се обжалва от "Коалиция за устойчиво развитие". През септември ще бъде приключен техническият проект, включително и ПУП, след което ще се извършва отчуждителната процедура до края на 2018 г., като в този индикативен срок не са включени евентуалните обжалвания на отчуждителните актове. Тръжната процедура за строителство се предвижда да бъде въведена през 2018 година. Индикативната стойност на този участък е 450 млн. евро с ДДС без обхода на Димово, който индикативно ще струва 56,2 млн.евро с ДДС.
За другия участък - Монтана-Враца,- където ще има реконструкция и ново строителство, също има готов идеен проект, налага се нова процедура по ОВОС заради наличие на обект с висок рисков потенциал. Предвижда се процедурата по строителство да се обяви в края на 2018 г., ако няма проблеми с ОВОС, или в началото на 2019 година. Индикативната стойност на този обект е 150 млн. евро с ДДС.
За участъка Враца-Мездра, където ще се прави рехабилитация на съществуващото трасе и за него няма нужда от отчуждения, в началото на 2018 г. АПИ ще разгледа два варианта - дали да започне подготовката на процедура за избор на проектант за участъка със съществуващ четирилентов габарит, или да планира процедура за рехабилитация и основен ремонт на инженеринг. Министърът изтъкна, че за него вторият вариант е по-добър. Индикативната стойност на обекта е 10 млн. евро.
За участъка Мездра-Ботевград, където ще е ново строителство, текат отчуждителни процедури и има пълна проектна готовност.