Най-авторитетният фестивал на рекламите ще е в Пловдив от 15 до 17 юни
Фестивален живот си живеят рекламните и пиар агенции през май и юни, когато по традиция техните асоциации се захващат да оценяват работата им през изминалия сезон. Вече съществуват поне 6 значими събития, които всяка година връчват отличия за рекламни и комуникационни постижения.
Най-старият фестивал обаче, положил началото на тази традиция, все още е ФАРА - Фестивалът на асоциацията на рекламните агенции. Големият му авторитет се дължи не толкова на 18-те години, откакто е създаден, а по-скоро на факта, че оценява творчеството и силните идеи в рекламата - това, което практически е най-трудно и
без талант не може
Първите издания на ФАРА се правят през ранната есен в Слънчев бряг, след това са преместени в Албена. А от миналата година вече са пролетни и в Пловдив.
Така 18-ото издание на ФАРА ще е от 15 до 17 юни в местния дом на културата “Борис Христов”.
Организаторите - Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), вече са наясно, че за качественото развитие на рекламния бизнес у нас само награди не са достатъчни. Разбира се, че конкурсната част съществува и е по-силна от всякога заради добрите кандидатури. Но тя ще бъде допълнена с конгресна част, в която са поканени международни лектори. Така българската реклама успява да се съизмери със световните си колеги, а и да научи доста неща от известни представители на бизнеса.
Затова пристига
писателят и
режисьор
Пол Солет,
поканен да говори за силата на екипа, как се работи хем етично, хем ефективно в условията на високо напрежение.
Късометражните филми на Солет печелят много награди, но той става известен с пълнометражния си Grace през 2008-а. Премиерата му е на американския фестивал “Сънданс” година по-късно, когато двама мъже в публиката не издържат на напрежението и припадат по време на прожекцията. После вратата на всички фестивали в света е отворена за Grace.
Тази година предстои нова премиера за Солет - на филма му Unchained с участието на Джон Малкович и Антонио Бандерас.
За ФАРА пристига и Йонатан Доминиц, основател на Mindscapes (творчески и иновационен трейнинг). Той чете лекции на фестивалите в Кан, Дубай и др., а компанията му е позната на над 40 пазара по света. През последните години агенциите, обучени от нея, са спечелили над 25 награди в Кан, включително и Гран при.
Проф. Богдан Драгански ще говори за ролята на подсъзнателните процеси и съзнателното възприятие върху мотивацията на индивида. Той е консултант невролог в Департамента по клинични невронауки на Университетската болница в Лозана, Швейцария, и директор на лабораторията за невроизобразяване LREN.
Вим Вермюлен е директор стратегии и иновации в Dentsu Aegis Network, предприемач с участие в два дигитални стартъпа и лектор в Solvay Business School.
Тезата, която ще застъпи в Пловдив, е, че светът се управлява от нова операционна система, брандовете се градят по различен начин, а потребителите скачат от една технологична платформа в друга, което ги прави трудни за улавяне. Как се управлява всичко това, е въпросът, който ще бъде подложен на дискусия.
“Български гайди и свраки, или защо
българската
реклама
може да
промени
света”
- тази тема с патриотичен привкус ще бъде разгледана от Бари Бранд, който отскоро отговаря за иновациите и творчеството в българския офис на Saatchi & Saatchi.
С креативните идеи в рекламата се занимава от 25 години. През последните 12 от тях е част от Saatchi в различни държави. И докато е в Близкия изток, спасява 20 000 кучета от ненавременна смърт.
Напоследък основно търси иновативни начини, по които индустрията да работи със своите клиенти.