Неотложен ремонт на виадукти преди и след тунел “Витиня” на магистрала “Хемус” ще продължи през лятото и това ще е единственото място от автомагистралата, където шофьорите ще трябва да пътуват по-бавно.
Заради продължаващите там ремонти пътната агенция в петък предупреди да се ползват резервни машрути през почивните дни.
Пътуващите към Враца, Монтана и Видин могат да преминават по пътя през Искърското дефиле и прохода Петрохан. Шофьорите, които пътуват към Варна, Шумен, Разград, Търговище, Ловеч, Габрово, Плевен, Велико Търново, могат да ползват магистрала “Тракия”, по която няма ремонтни дейности, или подбалканския път, и през някои от старопланинските проходи - Троянски, Шипка, Прохода на републиката, Котленски, Ришки и Айтоски, да направят връзка с пътищата в Централна и Североизточна България.
Ще направим и невъзможното
дясната тръба на
“Ечемишка” да
бъде пусната до
30 юни,
за да се отпуши трафикът. Между 30 юни и 5 юли ще завършим тръбата на “Витиня”, но това не означава, че ще се пусне движението по двете платна в този участък, тъй като продължава ремонтът на виадукта, заяви шефът на пътната агенция Дончо Атанасов.
“Моят натиск през 3-те месеца на служебния кабинет беше да пуснат ремонта на виадукта. Ако го бяхме започнали на 15 март, щяхме да го завършим по едно време с дясната тръба, но въпреки усилията това така и не стана”, допълни той.
Заради ремонта движението е разделено – камионите се отбиват от магистралата, а леките коли минават през отворената тръба на “Витиня”, в която движението е двупосочно.
За една седмица (при работа само през нощта - от 22 ч до 6 сутринта) беше сменено окачването на лампите в неремонтираната тръба на “Витиня”. След инцидента в “Ечемишка”, при който паднала конструкция уби жена, бе направен преглед на всички тунели и бяха написани предписания, едно от тях бе за лампите в тази тръба. Това вече е направено и на 2 юни ситуацията бе нормализирана.
До началото на пиковия летен сезон ще се работи по “Хемус”. До
август ще се
прави неотложен
ремонт на подлез
при Жерково
Бърза се, за да не се затормозява допълнително движението по аутобана и в пиковите юли и август да остане само ремонтът на виадукта.
Очаква се към края на месеца правителството да реши какви пари допълнително да отпусне за ремонтите.
Пътната агенция си е поставила задачата за 2 години - 2017-а и 2018-а, да извърши всички неотложни ремонти по “Хемус”, които не са правени през последните 25 г., и да не се налага за дълго време да има затапване на движението.
Докато пресичането на Северна България по хоризонтала ще е проблемно, то “Тракия” я отпушват и от пътната агенция се заричат, че през лятото няма да има задръствания. От първия ден на септември до 30 октомври ще се правят ремонти на 5 виадукта и моста на аутобана.
Два важни ремонта се извършват и във Варненска област. Единият е на пътя Аксаково-Оброчище, който след 4-5 метровите преспи през зимата е смлян. По него
минава трафикът
от Албена и
Кранево към
летище Варна
Другият е на Аспаруховия мост. Между 18 и 20 юни работата по тях ще приключи.
Към 15-20 юни ще бъде завършена забравената връзка между магистралите “Тракия” и “Марица” при пътен възел Плодовитово. Срокът за строителството е 45 дни. Обжалването на търга за тази връзка е траяло 3 години.
До 15 дни ще започне превантивен ремонт на Беленския баир, част от тежкия път Русе-Бяла.
До края на юни ще има избран изпълнител за реконструкцията на платното при входа на Русе на пътя Русе - Силистра. Отсечката започва от кръговото кръстовище с бул. “България” и продължава към изхода на града в посока Силистра. Съществуващият двулентов път ще се разшири до четирилентов. Очаква се този важен участък да бъде завършен в рамките на тази година.
Това лято ще започне обновяването на близо 240 км републикански пътища с пари от ОП “Региони в растеж”.
Процедурите и по 15-те обществени поръчки се обжалват в съда. По три от тях има решение и строителството ще започне. Ще бъдат основно ремонтирани ключови участъци от републиканската пътна мрежа, сред които 10 км от пътя Пловдив - Асеновград, 42,7 км от Костинброд - Берковица (прохода “Петрохан”), 29,6 км от Варна - Добрич - Кардам, 11,8 км от Плевен - Ловеч, 29,4 км от третокласния път Старо Оряхово - Гроздьово - Провадия и 17,4 от Враца - Пещера - Леденика и др.
Тежките снегове и минусовите температури разбиха пътната мрежа. Такава зима не се помни от 50-60 г. Така че в момента със свои средства пътната агенция кърпи шосета, за да ги приведе в нормално състояние.
Заради лошото състояние на виадукти
Спешен ремонт на
“Хемус” през лятото
ще бави трафика
Магистрала “Тракия”
отворена през целия сезон,
препоръчват я за резервен
маршрут към Варна
Виадуктът при тунел “Витиня”, заради който ще има задръствания през лятото на “Хемус”
Строителството на участъка между Благоевград и Крупник на магистрала “Струма” ще започне през август. Очаква се между 1 и 5 август да има разрешение за строеж. Това е лот 3.1 от магистралата, който е 13 км, изпълнител е консорциум АМ “Струма 3.1”, с водещ съдружник “Агромах”.
След скандалите с изчезналите папки, които компрометираха търга, участъкът с тунел “Железница” на “Струма” бе разделен на три лота - преди и след тунела и самия тунел. Пътната агенция ще обяви нова поръчка за проектиране и строителство.
Лот 3.3 на магистрала “Струма” е от Кресна до Сандански и дължината му е близо 24 км. Строи се от консорциум “Струма лот 3.3”, в който водеща компания е “ГБС инфраструктурно строителство”.
Предстои да бъде завършен и най-важният участък - преминаването по два пътя на Кресненското дефиле или лот 3.2. Тази седмица докладът по ОВОС бе внесен в Министерството на околната среда и водите. “Това е важен обект за България, трябва да бъде завършен и
да се премахне
това гробище
за хора в
Кресненското
дефиле,
каза Дончо Атанасов. Шефът на АПИ добави, че той и екипът му ще направят и невъзможното, за да бъде построен. Според графика строителството трябва да започне към средата на 2019 г.
По магистрала “Хемус” до 30 юни ще бъде избран изпълнител на 15-те километра от Белокопитово до Бухово. От другата страна - от Ябланица до Боаза, има избран изпълнител за строителството на участъка от 10 км, но стартирането на проекта е блокирано от жалба пред ВАС. Подписани са договорите за проектиране на 50 км - от Боаза до връзката с пътя Ловеч - Плевен, разделени в три лота.
Усилено се строи обходът на Габрово. Според експерти там има “чудовищни” съоръжения, виадукти с отвори от по 160 м, стълбовете са с височина 60 м. Този участък е подход към тунела под Шипка, за който още няма финансиране. Той е записан в ОП “Транспорт и транспортна инфраструктура” като резервен.
До края на годината ще има избран изпълнител за аутобана “Калотина-Драгоман” и “Драгоман-Сливница”. За първия участък, който е тежък, има осигурено финансиране от 40 млн. евро по механизма “Свързана Европа”. За Драгоман-Сливница, който ще се строи догодина, пътната агенция е заделила пари за проектиране и аванс за строителство.
Вече готвят
проекти с
парите от
толсистемата
Пътната агенция се подготвя с проекти, в които да влага парите от толсистемата. Плановете са през 2018 г. тя да започне да работи. Сега с винетките се събират около 300 млн. лв. на година. С толсистемата се очаква приходите да са поне 800 млн. лв.
Пътната агенция работи, за да има готовност за процедури по текущи ремонти, зимно поддържане, договори за проектиране. 7000 километра от третокласната мрежа не била ремонтирана от 30 г. и натискът от хората в страната става силен, казват от агенцията. Намерението е до 4-5 г. и тя да бъде в нормално състояние.