“Дриймс къмпани” ООД е фирмата, която стои зад известната марка “Родопска тъкан”. Под това име в интернет човек попада в магията на родопските тъкани - одеяла, халища, губери, килими. Може да се каже, че това е една от последните фирми в България, която се опитва да запази това традиционно производство.

Повечето от хората във фирмата са прекарали голямата част от живота си, работейки за “Родопска тъкан”, посветени на запазване и развиване на високите стандарти за качество, с които са свикнали клиентите на фирмата.

А те са както отделни хора, така и международни марки за текстил, множество магазини и бутици, хотели, ресторанти както и различни държавни и хуманитарни организации, за които “Дриймс къмпани” са произвеждали по различни проекти.

Краткият списък включва Международния червен кръст и Червения полумесец, българското правителство, гвардията, полицията в Гърция, НАТО и много други.

Един от основните им клиенти е ИКЕА, за която изработват одеяла от мериносова вълна и жакардови вълнени килими.

За да постигнат всичко това, във фирмата са адаптирали производството към изискванията на клиентите.

Работата с големи партньори позволява на фирмата, чието седалище е в Смолян, да продължи производството на традиционните изделия, които предлага в България и чужбина. И макар че е малък производител, компанията успява да поддържа дългогодишни отношения с овцевъдите, чиято вълна изкупува. Предимно в Родопите, но при нужда и от стада от Северна и Западна България.

Всеки бизнес в своето начало е малък, но колко голям ще стане, зависи от влиянието, което има върху обществото и клиентите, твърдят от “Дриймс къмпани”. И добавят, че може би са последното предприятие, което се занимава с производство на интериорен текстил от вълна и в частност на традиционен български текстил като халища, губери, истински родопски одеяла.

Въпреки неблагоприятните икономически условия за подобен вид производство, от компанията твърдят, че са успели да съберат изключителен екип от десенатори и оператори на тъкачни машини. Но все по-трудно ставало намирането на квалифицирани кадри - текстилното инженерство и десенаторство не са сред най-популярните за младото поколение. Затова от компанията са изработили и следват собствена стратегия за развитие на кадрите.

Нашият малък бизнес е “голям” не защото ние сме големи, а защото сме носителите на българските текстилни традиции, една от последните бариери пред тоталното унищожение на някога процъфтяващите текстилни обединения, твърдят от “Дриймс къмпани”.

И се определят като големи, защото няма български дом без родопско одеяло, а изделията им, изпратени в чужбина, създават връзка между българите зад граница и родината.

Мечтата им е да възстановят старата слава на българската текстилна промишленост, да покажат отново на млади и стари, че слоганът “Произведено в България” означава качество и традиции. Целта им е да постигнат устойчив годишен растеж на европейския и българския пазар, което да доведе до увеличение на персонала и превръщането на фирмата в един от европейските лидери в производството на вълнен текстил.

Обнадеждени са от интереса към халища от страна на партньори в скандинавските страни и Западна Европа, от работата с клиенти в Канада и САЩ, които години наред продават продукцията им.

Представата ни за нашия бизнес след 5 г. е да бъдем един доказан лидер на текстилния пазар, с поне 200 квалифицирани работници, заявяват от “Дриймс къмпани”.