Петър Димитров, основателят на “Смол фут” ООД, е запален сноубордист, скиор и дизайнер на спортни облекла. Един зимен ден, изкачвайки се в планината, внезапно затъва в дълбок сняг. Трябва му много време, за да се измъкне. Тогава му хрумва идеята да направи леки, компактни и удобни за пренасяне обувки, подходящи за ходене в снега. 

Така е създадена и фирмата - с идеята да произвежда иновативен продукт, който не е хрумнал на никой друг досега. След няколко години тестване и подобряване на надуваемите снегоходки днес те се произвеждат в модерна фабрика.

Самата фирма е основана през 2011 г. и печели популярност още с първия си продукт. Снегоходките се приемат много добре от пазара, защото са леснопреносими, леки, изработени са от високотехнологичен устойчив текстилен материал и най-важното - адаптивни са към терена.

Изпробвани са в естествени условия от Българския антарктически институт и получават отлична оценка. Признание имат и от Планинската спасителна служба, която оборудва екипите си със снегоходките на “Смол фут”.

През 2016 г. продуктът е тестван и от британската армия. Военното министерство на Великобритания купува 350 чифта с опция за оборудване на цялата армия.

Фирмата скоро започва да тества друг иновативен продукт - калоходки. В момента пробите са на финала и най-вероятно съвсем скоро те също ще са на пазара. Тестовете са правени от няколко спасителни служби по света.

Приспособленията за придвижване в кал са подходящи за спасителни операции след наводнения. А в момента фирмата разработва и иновативна носилка за екстремни планински условия, както и пясъкоходки.

“Смол фут” е носител на BrandNew Awards-ИСПО 2012, печели първо място на “Иновативна идея на годината 2014”, както и първа награда в конкурса “Иновативна компания 2014”.

Фирмата става финалист на конкурса Chivas 2015 за социално предприемачество, а в конкурсите на БТПП за най-успешен иновативен проект получава награда две поредни години.

През 2016-а моделът снегоходки Revolution получи приза за качествен промишлен дизайн Red Dot сред 5200 предложения от 57 страни. А тази година беше удостоен с наградата German Design Award 2017.

През 2016 г. “Смол фут” набира финансиране чрез платформата Kickstarter. Получава подкрепа на инвеститори от САЩ, Канада, Япония, цяла Европа и, разбира се, България.

След 5 години фирмата ще е инвестирала повече средства в разработка на иновативни продукти и нови технологии с цел разширяване на асортимента на предлаганите артикули, казват от “Смол фут”.

Продуктите ще бъдат още по-разпознаваеми заради уникалните си качества.

Целта на фирмата в предстоящия 5-годишен период е да спечели 5 пъти по-голям пазарен дял спрямо сегашния. Разширяването на продажбите ще става чрез собствен сайт и такива за спортни стоки, чрез електронни магазини.

“Смол фут” залага и на специализирани изложения в България и чужбина като Международното изложение на планинските спасителни служби Боровец, ISPO Мюнхен, военни изложения в Англия и Франция и др.