Цената на винетките за леките коли догодина ще остане същата като сега, но за камиони и тирове ще има чувствително увеличение, особено на еднодневните. Това съобщи регионалният министър Николай Нанков в четвъртък.
Промяната ще бъде направена независимо от процедурата за въвеждането на толсистемата, която непрекъснато се обжалва. В момента работна група прави изчисленията за новите стойности на винетките и в началото на септември те ще бъдат обявени, след като се вземе политическо решение за това, каза Нанков.
В момента леките коли плащат 97 лв. за годишна винетка, докато за най-тежките камиони дневната е 21 лева, а годишната - 1743 лв.
Работната група обсъжда и въпроса дали да не се въведе еднодневна винетка за леките коли, въпреки че предишните разчети показваха, че тя би била необосновано скъпа.
Нанков каза още, че въвеждането на електронните винетки, което предстои, ще спести голям ресурс от разходите за съхраняване, отпечатване и бракуване на хартиените стикери. “Това може да се калкулира в цената, която ще се понижи”, каза министърът, но с уточнението, че това едва ли ще може да стане още от 2018 година.
Разширяването на магистрала “Тракия” между София и Пловдив с по една лента в двете посоки няма да обхване тунела “Траянови врата” и виадуктите и мостовете в този участък, каза по-рано Нанков при откриването на пътен възел “Плодовитово”. С него се свързват магистралите “Тракия” и “Марица”.
През 2018 г. може да започне проектирането на разширението на “Тракия”.
До края на годината работна група ще предложи дали санирането ще остане изцяло с пари от държавата, или ще се търсят механизми за съфинансиране от страна на собствениците, каза Нанков. За бедните щели да бъдат осигурени нисколихвени или безлихвени кредити от банки.
В момента са сключени 2022 договора за саниране, работата по които трябва да завърши през тази и през следващата година. 500 сгради са завършени изцяло, в момента се работи по 600, за останалите предстои да се обяви обществената поръчка.