Най-добрият вариант за пътя по Кресненското дефиле е изграждането на две трасета - в посока София да се качи източно от дефилето, а в обратна посока - да се запази сегашният път, като се разшири и се изправят завоите. Това каза пред журналисти в Пловдив министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, цитиран от БТА. Според него пътят е геостратегически и част от транспортен коридор номер 4 и затова не трябва да се политизира. От всички варианти, по думите на Нанков, този съчетава максимално всички изисквания по екологично, икономическо и социално отношение.

Проектът включва изграждането и на необходимата екологична инфраструктура, която да защити всички биологични видове - мрежови съоръжения, надлези, тунели за животни, което включва и шест връзки между двете трасета. Нанков добави, че технологично този вариант е и най-лесно и бързо изпълним. Той каза, че на 11 септември ще се състои обществено обсъждане на проекта в общините Симитли и Кресна.

Нанков е категоричен, че е безумно да се копае тунел в район, който е сеизмично най-активен у нас и с наличие на тежки магмени скали с повишено съдържание на радиоактивни елементи, в това число и уран. Не не последно място посочи, че е изключително скъпо съоръжение, което по думите му ще отнеме минимум 6 години за строителството.

Ако до май-юни 2019 година нямаме строително разрешение, ще загубим европейското финансиране, каза още Николай Нанков.

Министърът присъства в Пловдив на първа копка на реализирането на проект за реконструкция с разширяване на пътя Пловдив-Асеновград.