Ростислава Димитрова: Гостите ни трябва да се чувстват обгрижени и специални

На първия линия в Слънчев бряг и с изглед към Стария Несебър, 4-звездният хотел "Тиара бийч" посреща гостите си с чудесна атмосфера повече от 10 години.

Добре познат е на английския и на немския пазар. Но от няколко години става все по-популярен и за българи. Капацитетът е за около 1000 човека, а за по-малките гости най-атрактивен се оказва аквапаркът в хотела.

- Откога сте в този бизнес? Занимавали ли сте се с нещо друго преди?
- Минала съм отвсякъде. Когато бях на 16 работих като сервитьорка, фронт офис, дистрикт мениджър, бях изпълнителен директор на "Албена", където имам 22 години стаж.

- Защо избрахте да работите в тази сфера?
- Родителите ми работиха цял живот в Албена, аз израснах там. При такива родители, няма как да не се влюбиш в този бизнес. Завърших езикова гимназия, след това Икономическия университет във Варна и останах да се занимавам с туризъм.

- Какво научихте за тези години?
- Човек трябва да е постоянен, търпелив, да си обича работата, да я работи с желание и да не го отегчава. Винаги има проблеми. Сред туристите има хора, които са по-недоволни, искат нещо повече. На тях трябва да се угоди и да приемеш капризите им, да се почувстват специални и обгрижени.

- Кой беше най-трудният момент в досегашния ви опит?
- Доста е трудно в последните години. Поради тази причина от тази година се ориентирахме към внос на кадри – 30 украински студенти, които учат туризъм. За догодина ще се вземат 30-40 човека за целия сезон, в България няма кой да заеме тези позиции. Преди повече от месец пуснах обява за шофьор, техническа поддръжка – няма кандидати, които да отговарят на изискванията. Човек трябва да е лъчезарен и усмихнат, да има минимални познания по чужд език, много често го няма и това. За по-високите позиции кандидатстват хора, които изобщо не отговарят, а подават документите.

- Как избирате служителите си?
- От 170 души персонал половината се връщат всяка година да работят при нас.
- Какво казвате на служителите си, за да ги мотивирате?
- Заплащане, атмосфера, отношение. Това са причината да се върнат тези хора при нас.

- Как си представяте вашия бизнес след 5 години?
- Аз съм семейна с две деца, смятам, че съм намерила своето място. Надявам се хотелът да поддържа високото ниво, да предлага още по-добра услуга. Аз ще работя за това.