"Ако се установи, че действително е начислена такса „желание на клиента“ това само по себе си е нарушение, защото и самият търговец признава, че клиентът не е уведомен, че такова нещо ще му бъде начислено допълнително" , каза пред БНТ председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов по повод поискана такса „желание на клиента“ в заведение в Кранево, община Балчик.
„В момента извършваме проверка на конкретния случай. Изискали сме от търговеца да ни представи извадка от фискалната памет, да се убедим, че действително е начислена тази такса“, посочи той и допълни, че за това нарушение по Закона за туризма санкцията е от 500 до 3000 лева.
„Житейската логика навежда на това, че за нормално желание даден продукт да бъде обработен по малко по-специален начин не се налага да се правят допълнителни разходи“, коментира Димитър Маргаритов.
Според него в рамките на нормалния комплимент на заведението би могло това да бъде направено без никакъв проблем.
„Извършихме проверка в този обект на принципа „таен клиент“. Нашите колеги са поискали да бъдат обработен по по-специален начин някои от поръчаните от тях ястия, но такава такса не им е била начислена“, каза още председателят на КЗП.