Идентични продукти не нарушавали конкуренцията

Спор кой може да произвежда чаени бисквити завършва без победител и те може да се правят от повече от една фабрика за сладкарски изделия в България. Това е изводът от решение на Комисията за защита на конкуренцията по спор между “Захарен комбинат - Пловдив” и “Победа” Бургас.

Антимонополният орган е разрешил и на двете фирми да използват в продуктите си наименованието “чаени бисквити”. Регулаторът е сезиран от “Захарен комбинат - Пловдив”, откъдето твърдят, че “Победа”, Бургас, имитира продуктите им. Пловдивският завод произвеждал продукт с марка “Чаени”, а този в Бургас - с бранда “Чаени бисквити”.

От “Захарен комбинат - Пловдив” твърдят, че опаковката, маркировката и името на продуктите на конкурента им са почти идентични, което можело да заблуди потребителите.

В становището си обаче Комисията за защита на конкуренцията посочва, че са открити само няколко прилики: употребата на думите “чаени” и “бисквити”, продукт, в чието име има думата “сметана”, и изображението на бисквитите в кръгла форма, която е и обичайната за този десерт и е в светло бежов цвят.

Цветовете на опаковките, разположението на елементите по тях и марките обаче са различни.

“От направения анализ е видно, че предлагането на чаени бисквити от “Победа” не противоречи на специалната норма и не представлява недобросъвестна търговска практика”, посочват от КЗК.