“Грей Европа” и “Маккан”, Великобритания, са големите победители в европейските награди “Ефи”. Те бяха раздадени преди седмица в Брюксел.
“Грей Европа” е агенция на годината, а “Маккан” (McCann) получи гран при за изключителни постижения заради кампанията си “Морковът Кевин - Да направиш Коледата удивителна”, създадена за компанията “Алди”. Рекламата на “Маккан” е построена върху парадокса - показва силата на въображението, което успява да види най-обикновените всекидневни неща по удивителен начин. Така най-семплият и пренебрегван продукт, продаван в магазините на “Алди” - морковът, е превърнат от агенцията в говорител на бранда. Морковът Кевин се превръща във феноменален успех. Благодарение на него компанията изпреварва всички останали магазини за хранителни стоки във Великобритания.
18 кампании от 9 европейски държави получиха общо 25 трофея на наградите “Ефи”. Победителите бяха избрани от международно жури, съставено от представители на рекламни агенции и рекламодатели. Председателстваше го Александър Шлаубиц, вицепрезидент по маркетинга на “Луфтханза”.
Великобритания получи 11 награди, Швеция - 3, Белгия, Дания, Франция и Полша - по 2. Агенции от Израел, Словакия и Швейцария си тръгнаха с по една награда “Ефи”.
Новият приз в конкурса тази година е наречен “Позитивна промяна” и се дава за маркетинг, обоснован от кауза - или социална, или свързана с околната среда.