300 000 лв. от бюджета на Община Варна ще бъдат вложени в рекламна кампания, като да представи морската столица като атрактивна туристическа дестинация. Половината от сумата е предвидена за въвеждане на нови туристически продукти, инициативи и събития. Останалата част е заложена за изработването на рекламни материали и карти на Варна и на България. Тазгодишното участие на Община Варна в борси и изложения в страната и чужбина ще струва около 190 хил. лева. Това реши на заседанието си комисията по туризъм, търговия и рекламна дейност към местния парламент.
Непрекъснат и устойчив ръст на приходите от туристически данък отчетоха съветниците през последните години. През 2017 г. в местната хазна са влезли 4,44 млн. лева, което е с около 20% повече спрямо 2015 г. В тазгодишния бюджет са заложени 4,5 млн. лева постъпления. За изпълнението на тези дейности през 2018 г. Варна ще разполага с общо 5,9 млн. лева, от които 1,5 млн. лева са остатък от миналата година.
Над 3,5 млн. лева са отделени за изграждане и поддържане на инфраструктурата, обслужваща туризма на територията на общината. Близо 1,5 млн. лева са планирани за рехабилитация на обекти и зацветяване. Културният календар на морската столица също ще бъде подпомогнат с пари от събрания през годината налог от туризма. За международни фестивали и конкурси са заложени 750 хил. лева, а близо 430 хил. лв. ще се изразходват за естетизация на градската среда.