Анкетно проучване на Българската търговско-промишлена палата /БТПП/ показва, че Китай е най-предпочитаната дестинация за бизнес пътувания, посочена от 54 процента от анкетираните. Това съобщиха от пресцентъра на БТПП.
Германия остава втора от изследваните страни и най-предпочитана от страните в ЕС. Следват ги Италия, Сърбия, Румъния, Македония и Русия. В сравнение с миналогодишното проучване се отчита нарастващ интерес към Македония, обясним с подписания наскоро договор с България за сътрудничество.
Над 76 на сто от българските компаниите имат интерес към икономическо сътрудничество с чуждестранни партньори, за да повишат износа на продукцията си; 36 на сто от фирмите търсят добър партньор при вноса на стоки; 28 на сто се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 12 на сто за инвестиции зад граница.
Близо две трети от компаниите не познават изцяло условията за бизнес и търговия в страните, с които искат да имат бизнес отношения. БТПП има опит в изграждането на устойчиви бизнес взаимоотношения и е готова да откликне на всеки един интерес от страна на бизнеса, се посочва в съобщението. От БТПП уточняват, че на тях могат да се представят добри практики и специфични черти на възприемане на бизнес културата и начините на правене на бизнес.
Близо 40 процента са заинтересованите от пътувания в чужбина имат интерес за срещи с фирми от сектора на машиностроенето, следвани от производства на храни и напитки, текстил и облекло, и електроника. Немалък е делът и на услугите - около 17 на сто от анкетираните изтъкват именно тях като причина за бизнес пътуване.
Споразуменията за свободна търговия на ЕС представляват основен интерес за предстоящи бизнес събития, които БТПП да организира за своите членове, показват резултатите от проучването. Темата за Brexit засега остава по встрани от интересите на българските компании.
Над 80 на сто от бизнеса, участвал в делегации на БТПП, оценява представянето им като отлично или много добро. В това число са включени програмата на събитията, осигурените партньори от чужбина, полетите, трансферите и хотелите, допълват от БТПП.