Една от значимите серийни премиери на салона в Женева бе на изцяло новото поколение на Peugeot 508. Автомобилът буквално излезе от сянката на огромния лъв, който бяха монтирали французите на лъскавия си щанд. Флагманът на марката смело бе показан именно в Женева, като учудващо за мнозина премиерата не бе отложена за домашния салон в Париж в началото на октомври. Лимузината на Peugeot определено добре кореспондираше с останалите нови продукти на водещите автомобилни марки от целия свят.
На европейския пазар традиционният седан в сегмент D е в застой през последните четири години, след повече от десетилетие на спад. Под натиск от разнообразни предпочитания на клиентите и различен дизайн, особено от пазара на SUV модели, големият седан сега може да се възползва единствено от предлагане на по-широко разнообразие и възприемане на по-ясно изразена идентичност.
Заради това и дизайнерите на новия 508 са решили от традиционния силует с четири врати да се премине към фастбек с пет врати. По формата на каросерията, а по много модерни екстри и системи за сигурност много от специалистите определиха новата 508-ица като един истински конкурент на Audi A5 Sportback.
Това води до много по-спортен и превлекателен дизайн на модела. Автомобилът е висок едва 1,40 метра и по-скоро прилича на едно изящно френско купе.
Отпред радиаторната решетка е с шахматен мотив и е разположена между предните Full LED фарове, което е вдъхновено директно от най-новия концептуален автомобил на марката Peugeot Instinct. С лъва в центъра на радиаторната решетка и логото 508, разположено в най-предната част на капака, новият 508 отдава пък дължимото на своите легендарни предшественици - 504 и 504 купе.
В профил новият 508 разкрива идеално балансирани пропорции. Покривът е нисък и обтекаем, в стила на премиум сегмента. Автомобилът изглежда компактен като дължината му е ограничена до 4,75 м. Това се е отразило и на обема на багажника, който е с доста скромните за сегмента 487 л. Остъклените повърхности придават допълнителен финес на силуета и разкриват врати без рамки.
В задната част блестящо черната хоризонтална лента, която характеризира най-новите модели на марката е интегрирана между светлини. Но това, което веднага изпъква, са триизмерните Full LED задни светлини. Заимствани директно от дизайна на най-новите концептуални автомобили и използвани за пръв път при Quartz, тези светлини, светещи и през нощта, и през деня с променлив интензитет, правят светлинната идентификация във формата на нокти постоянно видима. За да впечатлят допълнително, емблематичните светлини изглеждат различно в зависимост от това дали се гледат отстрани или отзад. Те са разпознаваеми и придават допълнителна стойност на дизайна.
Задната част на автомобила разкрива и оригинална характеристика на новия 508: умело скрита задна врата, която съчетава елегантност с практичност и дава оптимален достъп до 487-литровия багажник.
Двигателите са дизелови и бензинови, всичките с турбокомпресори. Бензиновите са с мощност 180 и 225 к.с., а дизеловите - 130, 160 и 180 к.с. Скоростните кутии са 8-степенен автоматик, а само най-слабият дизел се предлага със 6-степенна ръчна скоростна кутия.
Новият 508 предлага широка гама от системи в помощ на водача от най-ново поколение, които забележително отговарят на все по-взискателните критерии на EuroNCAP, която провежда краштестовете. Автомобилът е оборудван със система за нощно виждане (Night vision), за първи път в сегмента, адаптивен автопилот с функция Stop&Go (с автоматична скоростна кутия ЕАТ8), асистент за позициониране в лентата (свързан с адаптивния автопилот с функция Stop&Go), активна спирачка за безопасност от най-ново поколение, която засича пешеходци и колоездачи през деня и през нощта при скорост до 140 км/ч, и предупреждение за спазване на дистанция и асистент за придържане в лентата.