Процесът от последните 10 години е в сила и днес

“Фейсбук” е дала достъп до личните данни на потребителите си на най-малко 60 големи производители на телефони, смартфони и други електронни устройства, съобщи в. “Ню Йорк таймс”. Това е ставало през последните 10 г., като повечето от договорите за сътрудничество с тези компании, сред които “Епъл”, “Самсунг”, “Майкрософт”, “Блекбери” и “Амазон” са в сила и до днес.

Производителите на смартфони са получили достъп до данните не само на използващите социалната мрежа, но и на техните приятели, при това без тяхното съгласие. Блокирането на функцията “сподели” не винаги помага, разкрива “Ню Йорк таймс”.

От “Епъл” обявиха, че фирмата няма същия достъп до социалната мрежа от миналия септември, докато от “Самсунг” отказали да отговорят на въпроси. Говорител на “Блекбери” твърди, че те са използвали данните само за да дават на клиентите си достъп до мрежите и съобщенията им и не са събирали информация за тях.

Според “Ню Йорк таймс” процесът е започнал, когато “Фейсбук” се опитвала да заеме доминиращо място сред социалните мрежи. Сключените договори за партньорство обаче поставят под съмнение спазването на собствените правила за личните данни на компанията на Марк Зукърбърг и на изискванията на Федералната комисия по търговия на САЩ.

Служители на фейсбук настояват, че тази практика е в рамките на политиките на компанията за неприкосновеност и закона и че не е имало злоупотреби.

Според “Фейсбук” тези сътрудничества целят да се предостави най-доброто съдържание на потребителите. Споделeната информация включва местоположение, етническа и политическа принадлежност, житейски статус, месторабота, предстоящи събития и др.

Това е поредният скандал, свързан с Марк Зукърбър, след този със сигурността на потребителските лични данни в социалната мрежа и злоупотребите на “Кеймбридж Аналитика”. Компанията, работила по предизборната кампания на американския президент Доналд Тръмп, се бе добрала до данните на над 87 млн. потребители на фейсбук.

През април Зукърбърг бе извикан два пъти на изслушване в американския Конгрес. Той обеща да пази по-грижливо личните данни на потребителите.

Анализатори обаче твърдят, че “Гугъл” най-много злоупотребява с личните данни на потребителите си. Компанията дава информация какво търсят хората на големите компании без тяхно съгласие.