Оправят се виадукти и тунели, за да са безопасни, не са пипани от 1986 г., заявиха от пътната агенция
Поне още 2 години ще има тапи по магистрала “Хемус” заради ремонти, става ясно от обявените поръчки на пътната агенция.
До 20 декември тази година е срокът за завършване на работата по два виадукта, които се оправят в момента. При 35-ия километър от София в посока Варна при тунел “Витиня” движението сега е двупосочно в платното към морската столица.
Малко след това трафикът е пренасочен двупосочно в платното в посока София пак заради ремонти.
Поради това преди и след тунела “Витиня” и в двете посоки се образуват гигантски задръствания, когато има засилен трафик през уикенда. Движението ще е с тази организация не само през цялото лято, а до края на годината. Тръбата за София няма да бъде отворена, преди да бъде завършен виадуктът.
В неделя десетки шофьори се обадиха в редакцията на “24 часа”, за да кажат, че задръстването е можело да бъде избегнато, ако автомобилите, които се движат в посока Варна, са били пренасочени само в едната лента. “Нормално е някой да се сети, че в неделя трафикът ще е засилен към София”, коментират водачите.
Повече от час
е отнемало
преминаването
на десетина
километра
Задръстванията се увеличавали заради прегрели коли, които са спрели в аварийното платно с вдигнати предни капаци Най-високата скорост, с която се движели автомобилите, е била между 6 и 11 км в час.
От пътната агенция в понеделник заявиха, че по виадукта се работи в платното в посока София, като се ремонтират четири от носещите стълбове. Движението е ограничено, за да се намалят вибрациите от преминаващите превозни средства. По този начин се осигурява безопасна работа на строителите, работещи по стълбовете.
От пътната агенция благодарят на шофьорите за търпението от причинените неудобства. И уточняват, че ремонтите са наложителни, за да се пътува удобно и безопасно по съоръженията, които не са били пипани от построяването им през 1986 г.
До завършване на ремонта движението ще е по една лента за Варна и за София. Скоростта е ограничена до 50 км/ч. Шофьорите трябвало да карат внимателно, да не предприемат изпреварвания в участъка и да спазват стриктно поставената сигнализация и въведеното ограничение на скоростта.
За да се ограничи натоварването на виадуктите в ремонт, движението на камиони над 12 тона е пренасочено по стария път през прохода Витиня. Като алтернативен маршрут може да се използва и пътят София -Своге - Мездра през Искърското дефиле, тъй като в момента се ремонтира отсечката София - Ботевград и движението се осъществява в една лента.
От пътната агенция уточняват, че информация за актуалната пътна обстановка може да се получи от безплатното мобилно приложение LIMA, от интернет страницата на ведомството www.api.bg, както и по всяко време от денонощието на телефон. 0700 130 20. В агенцията целогодишно при 24-часов режим работи център, който събира и обобщава данните за състоянието на пътищата.
Задръстванията
на “Хемус” ще
продължат
и през следващата година заради нови ремонти. След като приключат тези на виадуктите, ще започнат на два тунела - “Топли дол” и “Правешки ханове”. Вече бяха отворени офертите за изработването на технически проекти за ремонт на двете съоръженията. След като те са готови, ще се пристъпи и към избор на изпълнител.
Ако няма обжалване на избора на фирми, договори с тях може да се сключат до края на тази година, а работата да започне през 2019-а.
Нови 26 км ще са готови до края на 2020 година
Нови 26 км от трасето на магистрала “Хемус” се изграждат през 2018-а, като работата трябва да се осъществява и в двете посоки на магистралата.
Участъкът между Ябланица и пътния възел “Боаза”, който е с дължина 9,3 километра, се изгражда. През март беше направена първата копка.
Строителството е на стойност 55 млн. лв. Срокът за приключването му е 2 години и участъкът трябва да е готов през март 2020 г.
Другият участък, по който трябва да започне работа, е от пътен възел “Буховци” до Белокопитово. Общата му дължина е 16,2 км. Стойността за проектиране и изгрждане е 119,7 млн. лв.
През март регионалният министър Николай Нанков посочи, че се изготвя технически проект от избрания изпълнител, а след това ще се издаде разрешение за строеж и зелена светлина за изграждането.
Срокът, предвиден за изграждането, е до ноември 2020 г.
В отговор на питане от народен представител Нанков посочи, че за подготовката и изпълнението на проектите за участъците от пътен възел “Боаза” до Буховци се търсят източници на финансиране, сред които публично-частно партньорство и държавно гарантирани заеми.