Българският шофьор предпочита автомобил с дизелово гориво
Близо 50% от автомобилния парк у нас е на над 20 г., показват данни на Евростат и Асоциацията на автомобилните производители за 2017 г.
1,5 млн. леки коли в България са над тази възраст. Тези до 15 г. са около 35%, което 1,3 млн. броя.
Автомобилите, които са до 10 г., са около 10% от автопарка, или 350 хил. броя.
В България има близо 3,44 млн. регистрирани превозни средства, сочат данни на КАТ за 2017-а. 2,77 млн. са леките автомобили,
За първите 6 месеца на тази година у нас са продадени близо 18 хил. нови коли. За целия ЕС броят им е около 8 млн.
Масово българските шофьори карат автомобили на дизел. Те са близо 1,7 млн., или над 50% от автопарка в България. Бензиновите са почти същата бройка.
През 2017-а имаше ръст от 25% на новите коли, продадени у нас. Средно на година се купуват 25-30 хил. нови автомобила. За 2017-а пласираните нови возила са 37 938, а през 2016 г. - 30 347.
Данни на КАТ за 2017-а показват, че 171 347 от всичките внесени употребявани коли са над 10-годишни. Лекотоварните на 10 г. са били 15 704 или малко повече от новите, които са 11 471. Регистрираните през изминалата година леки коли на възраст до 10 години са 33 288.
Близо 160 хил. са автомобилите у нас, които са на възраст до 5 г. Това прави около 5% от автопарка. През 2017-а са регистрирани 9409, които са до 5-годишна възраст.
Регистрираните чисто нови возила са 26 467 и 11 471 лекотоварни.
Най-скромно присъствие по българските пътища имат екологичните автомобили. За 2017-а са регистрирани 2 474 хибридни леки коли. Те заемат 0,08% от автопарка. След тях се нареждат електромобилите, които са 274, или 0,009% от автопарка.
В ЕС 56% от возилата са с бензинови двигатели, а 40% - дизелови. 4% от автомобилите се задвижват с алтернативни горива или електричество.
Белгийците заемат челното място в листата за най-нови возила. Средната възраст на техните автомобили е 7 години. В топ 5 също се нареждат Дания, Великобритания и Германия със средна възраст на автопарка им от 8 г. 9-годишни пък са повечето автомобили във Франция и Италия. България е следвана в обратната класация от Полша, където близо 40% от автопарка също е над 20-годишен.