Офертите за най-скъпия до момента железопътен участък в България - между Елин Пелин и Костенец, ще бъдат отворени в 10 часа в понеделник в сградата на Национална компания “Железопътна инфраструктура”, съобщиха от предприятието.
Този търг, финансиран от Оперативна програма “Транспорт и инфраструктура” с 1,024 млрд. лв., бе обявен още в началото на 2017 г., но се натъкна на серия от обжалвания. Едното от тях бе от фирма с 0 лева приходи и никаква дейност, която претендираше, че поръчката е неизпълнима, тъй като никога у нас не е бил строен жп тунел, по-дълъг от 5 км, а в случая се възлага тунел с дължина 6,7 км.
По-късно КЗК отхвърли жалбата, но решението ѝ бе обжалвано и окончателното отхвърляне от съда стана наскоро.
Проект “Модернизация на железопътен участък Елин Пелин – Костенец” е разделен на три обособени позиции. Участъкът е с обща дължина 51 км, а проектната скорост на трасето е до 160 км/ч. В рамките на проекта ще бъдат изградени над 20 км тунели и 23 мостове и виадукти, с обща дължина около 3 км. Предвижда се още да бъдат модернизирани 5 жп гари, както и премахнати всички пресичания на едно ниво между жп транспорта, автомобилното движение и пътниците.