19 оферти бяха подадени за модернизация на жп линията Елин Пелин - Костенец. Участъкът е с обща дължина 51 км и е част от жп трасето София - Пловдив. Проектът на стойност над 1 милиард лева е най-мащабният за този програмен период на ОП „Транспорт". Предвижда се да бъдат изградени над 20 километра тунели и 23 моста и виадукти с обща дължина около 3 км., предаде БНТ.
След модернизацията, която трябва да приключи през 2023 г., между София и Пловдив ще се пътува само за час, обявиха от Министерството на транспорта при отварянето на ценовите оферти. Така ще стане факт и първата скоростна жп магистрала от София до Бургас и Свиленград.
"Този проект предвижда изграждане на 160-километрова линия и модернизация на абсолютно всички централизации по гарите. Тоест изграждане на маршрутно-компютърни централизации и GSMR. Това означава, не само за БДЖ, а и за всички превозвачи, най-вече за пътниците, защото времепътуването между двата най-големи града ще се намали до 1 ч. и 15 минути. В момента е 2 часа и 38 минути. Скоростта на движението от София до Пловдив ще бъде 160 км. за конвенционални влакове", обясни инж. Красимир Папукчийски, ген. директор на НК "Железопътна инфраструктура".
"С модернизирана инфраструктура, с цифровизация, а оттам насетне, тъй като ние правим цялостна стратегия за жп транспорта, предвидили сме до края на 2023 г. всеки момент ще стартира и поръчка за нов подвижен състав, който ще бъде съобразен с параметрите на новата инфраструктура", добави зам.-министърът на транспорта Велик Занчев.