“Джи Пи Груп”, “Глобал Кънстръкшън” и “Виа план”, обединени в консорциума “АМ Струма Тунел 2018”, ще строят най-скъпия тунел у нас - “Железница” на магистрала “Струма”.
Тяхното предложение от 185,3 млн. лв. е оценено с 99,96 точки. Това става ясно от решение на комисията за класиране на участниците в търга за строеж на лот 3.1 на аутобана.
Индикативната стойност на поръчката е 250 млн. лв. без ДДС. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез програма “Транспорт и транспортна инфраструктура”.
Обществената поръчка е в 3 обособени позиции - за тунела, който ще е около 2 км и ще бъде най-дългият досега изграждан у нас, и за пътя преди и след съоръжението.
Обединението е избрано за изпълнител по втората обособена позиция. Освен за тунела тя е и за хеликоптерна площадка, мост над Суха река и др. съоръжения. Срокът за работа е 1060 дни.
За първия подучастък, в който влиза и пътят край северния портал, на първо място е класирано обединение “Железница - Север” с 88,82 точки. В него влизат “Главболгарстрои” и “ГБС - Инфраструктурно строителство”, “Главболгарстрой Интернешънъл”. Тяхната оферта бе за 29,9 млн. лв., дейностите трябва да са завършени в рамките на 600 дни.
За третата обособена позиция - пътя край северния портал, е избран “ПСТ Груп” с 88,36 точки. Офертата е за 18,4 млн. лв., а възложителят дава срок от 600 дни.
Поръчката е разделена, за да може на обекта да се работи едновременно и проектът да завърши в срока по програмта за транспорт и инфраструктура, обясниха от АПИ.
От доклада на комисията се вижда, че десетки участници са били отстранени, защото не отговарят на критериите на възложителя или заради непълноти в документацията.
Търгът за тунела досега бе спиран няколко пъти заради жалби. За пръв път бе обявен през 2016 г..
След това при един от опитите за пускането му отново част от документацията дори изчезна.