До края на 2018 година рехабилитират и 5 от общо 34 тунела
У нас ремонтът на мостовете по двете основни магистрали - “Тракия” и “Хемус”, започна през 2012 г. Тогава стартираха дейностите по три от общо 11 съоръжения, които се налагаше да бъдат ремонтирани аварийно.
Виадуктът “Вършилата” на 61-ия км по магистралата за Бургас беше рехабилитиран една година, а съоръжението преди Церово - 18 месеца. Той според експерти бе в много тежко състояние.
Година бе предвидена и за моста “Бебреш” над Витиня на “Хемус”, който е преди тунела “Топли дол”.
Тогава те не бяха довършени и разплатени от правителството. Затова се наложи в следващия мандат на правителството “Борисов” големите виадукти по двете магистрали да бъдат завършени през 2015 г.
Година по-късно бе продължено с виадукт “Елешница” на “Хемус”. През 2017 г. се оправяха виадуктите преди и след тунел “Витиня”.
В момента се работи по виадукт “Коренишки дол” и този при изхода на тръбата за София на тунел “Витиня”. От пътната агенция съобщиха, че са изпълнени около 50% от реконструкцията на носещите колони и също толкова от цялостния ремонт на виадукта при 33-и км.
“Коренишки дол” е с дължина 481 м и е в експлоатация от 1986 г., откогато не е основно ремонтиран. Работи се по съоръжението в посока София, като се ремонтират четири от носещите стълбове.
Срокът за завършване на ремонта е в края на декември тази година. До завършването му трафикът е пренасочен двупосочно в платното за Варна.
Виадуктът при 33-и км е с дължина 225 метра и е в експлоатация от 1984 г. В момента се извършва ремонт в платното за София, което се намира при входа на тръбата на тунел “Витиня”. От изграждането на съоръжението досега са извършвани само частични ремонти на асфалтовата настилка.
До този момент са готови носещите стълбове на съоръжението, продължава работата по конструкцията на пътното платно. Срокът за завършване на ремонта е до ноември 2018 г. До завършване на ремонтно-възстановителните работи лекият трафик е пренасочен двупосочно в платното за Варна.
В момента се ремонтира и тръбата на тунела в посока София. Направено е обследване, извършват се проектантски работи. Съдейки по опита от ремонта на тръбата за Варна, който приключи м. г., ремонтът на тръбата за София вероятно ще трае поне година.
Общо пет тунелни съоръжения от общо 34 в България ще бъдат ремонтирани до края на 2018 г.
Шефът на Агенция “Пътна инфраструктура” Светослав Глосов коментира в интервю за “24 часа”, че дейностите ще продължат поне още година и половина или две.
“Това са наложителни ремонти по виадуктите, няма как да не ги направим. Ако сега не се направят, след няколко години трябва да затворим магистралата. Повече от 30 години не е работено по съоръженията. През 1986-а са пуснати първите участъци и виадукти, по които сега работим”, каза Глосов. Предвижда се ремонт на пътното платно, връхната конструкция, т.нар. долно строене и на прилежащите терени.