Citroen блести на салона в Париж с уникален щанд и страхотни нови модели. Citroen C5 Aircross SUV носи етикета "Гарантирано произведен във Франция", сертифициран през това лято. Автомобилът ще бъде представен в 4 различни конфигурации, които подчертават целия му комфорт и потенциал за персонализиране. На щанда на френската компания дебют направи и Citroen C5 Aircross SUV Hybrid Concept.
Със силна персоналност, новият C5 Aircross SUV се отличава с уникалното, енергично и уверено поведение. Дълъг 4.50 м, здрав и мускулест, изпълнен със сила и без арогантност, той изтъква различието си в света на SUV с плавните си линии подчертани от ярки графични елементи като Airbump®, големи колела с диаметър720 мм, клиренс 230 мм, разпознаваеми рейки на покрива. Купето веднага излъчва усещане за безопасност и простор, с хоризонтален панел на бордното табло, обгръщащи седалки с висока позиция създаващи усещане за доминиране на пътя, широка централна конзола и използвани топли материали. Подобно на последните модели на Citroen, новият C5 Aircross SUV предлага богата гама от опции за персонализиране с 30 комбинации за екстериор, съчетаващи 7 цвята на купето, една оферта с черен двутонов покрив и 3 цветни пакета, състоящи се от цветни вложки на предната броня, на Airbump® в долната част на предните врати и под покривните рейки. Също така предлага 5 стила интериор, чиито допълващи комбинации Цветове & Материи променят светлината и топлотата в духа на модерния и стойностен casual chic.
Носител на програмата Citroen Advanced Comfort, Новият C5 Aircross SUV се отличава с комфорта и подхода към пространството на борда. Иновативен с цялостния си комфорт, типично за Citroen, с две основни нововъведения, окачването на Citroen Progressive Hydraulic Cushions™и седалките Advanced Comfort за несравними качество на филтриране на неравностите по пътя и комфорт при шофиране: истинска покана за пътуване за всички пътници. Той предлага уникална модулност за сегмента, произтичаща от уникалното ноу-хау на Citroen в света на ВАН, включващо 3 отделни задни седалки, плъзгащи се, прибиращи се и накланящи се, както и багажник с най-добър обем в класа от 580 до 720 литра.
Съвременен, оборудван с 12,3-инчов TFT цифров бордови компютър и 8-инчов капацитивен сензорен таблет, новият C5 Aircross SUV разполага с 20 технологии в помощ при управление от най-ново поколение, като Highway Driver Assist - автономно устройство за управление от 2-ро поколение, както и 6 модерни технологии за свързване. Ултра-свързан, той предлага индуктивно безжично зареждане, както и ConnectedCAM Citroen®. Оборудван с ефективни бензинови и дизелови двигатели от 130 к.с. до 180 к.с. и с новата автоматична скоростна кутия EAT8, новият C5 Aircross SUV се произвежда във Франция в завода в Рен - Ла Жане.
По повод автомобилноto изложение в Париж, Citroen шумно представя nовия C5 Aircross SUV Hybrid Concept, предшественик на хибридната версия на Новия SUV C5 Aircross, която ще излезе в началото на 2020 година. Първи модел зареждащ се хибрид Citroen, първи опус на офанзивата Low Emission Vehicle (LEV) на марката, която ще лансира оферта LEV всяка година от 2020 г. нататък, в съответствие с целта за 100% електрифицирана гама до 2025 г. Марка, вдъхновена от своите клиенти, която ще предложи във всеки от сегментите и на всички пазари електрически автомобил в сърцето на пазара, възможно най-адаптиран към съответна употреба, ултра-насочен към по-гъвкави оферти. Новата технология PHEV на Citroen C5 Aircross Hybrid Concept допълнително подсилва водещата сила на марката като флагман и добавя ново измерение към програмата Citroen Advanced Comfort с:
- Едно ново преживяване на комфорта с име Citroen, с превключване на електрически режим (ZEV), съвсем плавно, меко и тихо, качества които ще подчертаят още повече комфорта на новия C5 Aircross SUV.
- Безпрепятствена електрическа мобилност: до 50 км за ежедневна употреба в режим ZEV и комфорт на двигател с вътрешно горене (ДВГ) при дълги пътувания, с овладяна обща цена за ползване.
- Удоволствие от шофирането, осигурено от комбинация бензинов двигател PureTech с мощност 180 к.с. и електромотор с мощност 80 кВт, предлагащ незабавно въртящ момент, в съчетание с автоматична скоростна кутия e-EAT8, за кумулирана мощност от 225 к.с.
- Технология от висок клас, предназначена за лесна употреба: автоматично управление на режима, лесно зареждане, интуитивна информация, запазена модулност на интериора.
Новият Citroen C5 Aircross SUV Hybrid Concept чертае пътя на серийната зареждащата се хибридна версия на C5 Aircross SUV. Верен на персонализирания и отличителен дух на модела, концептът е със специфичен външен вид, съчетаващ белия цвят с плътно синьо и анодирани елементи в цвят електрическо синьо (вложки в предната броня и в Airbump, в долната част на покривните рейки) както и графични мотиви, подсказващи електрически силует. Джанти 19 " добавят спортен и динамичен акцент. На задния капак лого Hybrid говори за задвижването. Тази двуцветна комбинация от бяло и синьо, специално разработена за новия Citroen C5 Aircross SUV Hybrid Concept, се повтаря и в интериора при седалките Advanced Comfort сива кожа / сив текстил, лента на панела на бордното табло от текстил с ефект на бежова кожа и елементи в електрическо синьо в горната част на облегалките на седалката и на лентата на таблото, в перфектно съответствие с екстериора.
С новия Citroen C5 Aircross SUV Hybrid Concept, Citroen привлича вниманието върху себе си и отбелязва прехода към по-широка гама, която в допълнение към високоефективните двигатели с вътрешно горене и електрическите предложения ще се обогати и със зареждащи се хибридни версии. Бъдещата версия PHEV на C5 Aircross, която ще излезе на пазара в началото на 2020 г, ще бъде първият модел PHEV Citroen, част от стратегията „Core Model Strategy“, чиято цел е 80% електрификация на гамата до 2023 г. и 100% до 2025 г. След C5 Aircross всички нови модели, които ще бъдат лансирани, ще имат и електрическа версия, което е знак за ангажираност на марката към отговорния енергиен преход. Тя ще има за цел да предложи на най-голям брой клиенти адаптирани предложения за тях в зависимост от ежедневните им нужди.
Новият Citroen C5 Aircross SUV Hybrid Concept е насочен към клиенти, търсещи да използват автомобила си на принципа "две в едно", т.е. да имат предимствата на режим ZEV (0 емисии) в града при ежедневните си пътувания и двигателя с вътрешно горене при по-дълги пътувания. Енергийният преход на Citroen отговаря на очакванията на клиентите търсещи екологичен автомобил през седмицата по време на ежедневните пътувания, които не се отказват от по-дълги пътувания през свободноо си време.
Това зареждащо се хибридно предложение е подходящо както за частни, така и за бизнес клиенти, които търсят оптимизирани разходи за ползване. Двата профила на клиентите са загрижени за енергийния преход и търсещи прости, екологични и ефективни двигатели.
Citroen и комфортът, това е дълга история, която е почти на 100 години. Дизайнът на Новия C5 Aircross SUV е ръководен от програмата Citroen Advanced Comfort®, която подсилва всички компоненти на комфорта на всеки етап. Новият Citroen C5 Aircross SUV Hybrid Concept отива още по-далеч, като предлага модерна и технологична електрическа мобилност, в услуга на комфорта и поливалентната употреба. Той позволява движение в електрически режим при напълно филтрирани шумове от пътя и външния свят, и създава усещане пътуване в пашкул. При електрически режим всички шумове са изолирани и спокойствието обхваща всички пътници. Освен обежшумен, той е с меко окачване, седалки Advanced Comfort, потегля плавно и създава истинско удоволствие от шофирането. Липсата на вибрации на борда, ергономичността и удобството при използването на IHM и съответните услуги, всичко допринася за повишаване на комфорта на борда. Позволявайки шофиране в градска среда в режим ZEV, новият Citroen C5 Aircross SUV Hybrid Concept отговаря на потребностите възникващи при ежедневна употреба, без да лишава клиентите от неочаквани пътувания.
Новият Citroen C5 Aircross SUV Hybrid Concept е предложение за ежедневно шофиране и за неочаквани моменти, без ограничения. Тази хибридизация предлага удоволствието от безшумно стартиране на двигателя и движение, без отделяне и на грам CO2, а също така и възможността да се изминат до 50 километра при режим ZEV (0 емисии), автономност при електрически режим, подходяща за по-голямата част от ежедневните пътувания на потребителито и то при скорост до 135 км / ч: вече няма нужда да се използва двигател с вътрешно горене при по-голяма част от ежедневните пътувания. Този режим позволява достъп до зоните с ограничен трафик в градовете, които въвеждат все повече забрани за превозни средства с ДВГ: хибридизацията позволява по-голяма мобилност, къси ежедневни пътувания в зони с ограничения за дълги пътувания по път или магистрала. Това е наистина най-доброто от двата свята, дадено на разположение на клиентите: възможност да шофират при чист електрически режим колкото е възможно по-често с идеална автономност при ежедневни пътувания, а същевременно имат възможност да пътуват далеч през уикенда или да заминат на почивка, без притеснения за зареждането, благодарение на скромен и ефективен двигател с вътрешно горене, който поема движението.
При режим на шофиране ZEV, в града или при кратки пътувания, акустичният комфорт е отличен и никакви вибрации не нарушават спокойствието на борда на новия Citroen C5 Aircross SUV Hybrid Concept. Ефектът на пашкул се усеща още по-осезателно, пътниците са като в добре изолирана капсула, защитени от външна агресия.
Комфортът на C5 Aircross SUV се материализира и от седалките Advanced Comfort както и от усещането за топлина, които създават светлите цветове на използваните материали.
Новият Citroen C5 Aircross SUV Hybrid Concept се отличава с екологична и икономична при ползване моторизация, блестяща по отношение на ефективност и качества независимо от обстоятелствата. Моделът е с бензинов двигател PureTech 1.6l с 180 к.с. и електрически мотор 80 kW, монтиран между двигателя с вътрешно горене и скоростната кутия. Акумулаторът на електрическия мотор е тип Високо Напрежение 200 V Li-Ion, 13,2 kW/ч.
При хибриден режим двата двигателя обединяват усилията си, за да предложат най-доброто от двата свята: кумулирана мощност от 225 к.с., задвижващи предни колела, въртящ момент, който се предлага още при най-ниските обороти, контролирана консумация и повишено удоволствие от шофирането. Консумацията е 2 литра / 100 км и по-малко от 50g CO2 / км., т.е. с 40% по-малко от потреблението при чист модел на ДВГ. Двигателят с вътрешно горене е оборудван със стартер на алтернатора, за да осигури дискретно и моментално рестартиране.
Електрическа спирачна система (« i-booster ») регенерира наличната енергия по време на спиране и общо забавяне, т.е. до 10% автономия. Това се осъществява като се превръща механичната енергия в електрическа, която от своя страна се съхранявана в акумулатора. Системата позволява зареждане на акумулатора и по този начин увеличава капацитета на електрическото задвижване.
Автоматичната скоростна кутия EAT8, бърза и ефективна, е претърпяла промени в посока оптимизиране на смяната на предавките, което допълнително подобрява плавното шофиране и удоволствието на водача поради незабавното включване на въртящия момент от 337 Nm на електрическия мотор и добавения режим « Brake », който позволява намаляване на скоростта на автомобила без натискане на спирачния педал.
Връзката между електическия мотор и двигателя с вътрешно горене се извършва автоматично в зависимост от нивото на зареждане на акумулатора и желанието на водача. Въпреки това, водачът може по всяко време и много лесно да избере режима си на управление: ZEV, Hybrid или Sport с помощта на превключвателя, разположен на централната конзола, отдясно на лоста за скорости на автоматичната скоростна кутия.
Времето за презареждане е оптимизирано: на обикновен домашен контакт акумулаторът се презарежда за една нощ: между 4 часа (контакт 14А) и 8 часа в зависимост от модела на контакта. Със зарядна станция Wall box 32A зареждането на акумулатора се ускорява и се извършва за 2:00 часа. Зареждането е опростено и може да бъде програмирано или с отложен старт, например, за да се използват преференциални тарифи на тока (извън пиковите часове). Това програмиране е достъпно от сензорния таблет в купето или от смартфон чрез приложението MyCitroen.
Кабелите за зареждане се съхраняват в специален слот под пода на багажника. Зареждащият люк се намира от лявата страна на автомобила и е симетричен на традиционния люк отдясно, предназначен за пълнене на резервоара на двигателя с вътрешно горене. Зареждането е много лесно благодарение на ергономичните люк и зарядни кабели. При зареждане на акумулатора, цветен индикатор интегриран в зареждащия люк намиращ се вляво на автомобила визуално проследява процеса на зареждане: бял светодиод означава режим Начало, зелен мигащ светодиод - текущо зареждане, зелен неподвижен светодиод - край на презареждането, син светодиод - отложен старт на презареждането.
С новата система за задвижване на двигателя е изключително важно да се предлагат на водача ясни, лесни за разбиране, четене и използване инструкции IHM. Целта е проста: да се укрепи връзката между водача и автомобила му, да се подчертае модерността на задвижването и на превозното средство, да се опрости интерактивността и всички ежедневни действия, за да се превърне превозното средство в продължение на дома, ценено и бързо овладяно.
Специална презентация в цифровия борден компютър позволява на водача да избира по всяко време екран « Hybrid » на дисплея на цифровия борден компютър 12'?, за да може да вижда отличителните елементи, свързани с хибридния режим: мощност, електрически измервателни уреди и бензин, автономност при електрически режим и бензин, диаграма на потока енергия. Когато автомобилът се зарежда, бордният компютър предлага специален режим на афиширане, показващ оставащото време за зареждане до достигане на пълно зареждане (час / мин), възстановена електрическа автономност на акумулатора (в км), възстановена част на зареждане на акумулатора (в %) и скорост на зареждане на акумулатора (в км / ч).
Новият Citroen C5 Aircross SUV Hybrid Concept разполага в сензорния таблет със „страници“ за управление на информацията, свързана с хибридния режим: диаграма на енергийния поток, статистически данни за потреблението, Eco coaching, настройка на зареждането на акумулатора. Натискането на бутон за директен достъп намиращ се под таблета позволява незабавен достъп до тази конкретна информация при зареждане.
Свързаните услуги позволяват да се използва този комфорт без ограничения, без стрес, плавно, за наслада от пътуването и комфорта на борда, без притеснение, съвсем лесно. Например, 3D навигацията Citroen Connect Nav на сензорния таблет еволюира като интегрира някои особености, свързани с хибридния режим: POI (точки) на зони за електрическо зареждане в допълнение към бензиностанциите, представяне на обхвата на район при движение на чист електрически режим в зависимост от нивото на зареждане на акумулатора, за по-добро регулиране на автономността на автомобила при чист електрически режим.
Приложението MyCitroen е перфектната интерпретация на връзката между водача и автомобила му. Приложението е лесно за употреба и е достъпно веднага на екрана на смартфона, събира всички полезни данни за ежедневието и предлага много услуги дори от разстояние. То позволява програмиране на презареждане, стартиране или спиране на зареждането по всяко време и проверка на нивото на зареждане на акумулатора. В допълнение към управление и програмиране на зареждането, приложението предлага възможност за управление и програмиране на елементите на топлинния комфорт като отопление и климатизация, показва индикациите на Eco-Coaching и статистика на потребление.