Маркетинговите агенции заведоха съдебно дело срещу най-голямата социална мрежа фейсбук, съобщи kaldata.com.
Рекламодателите считат, че екипът на Марк Зукърбърг от една година знае за възможността за превъртането на броячите за броя гледания на видеата в социалната мрежа, но е скрил тази информация от тях. Разгаря се нов гигантски скандал, който накара акционерите отново да повдигнат въпроса за махането на Зукърбърг от управлението на компанията.
Преди време Facebook спомена, че е сгрешила в оценките си за броя гледания на видеата и е завишила този показател с 60-80%. Преди няколко часа CNBC съобщи, че всъщност Facebook е завишила броя гледания с невероятните 150-900%.
Екипът на Зукърбърг обяснява случилото се не с някакъв умисъл, а с грешка в
пресмятанията. Facebook заяви, че не е взимала от рекламодателите допълнителни
финансови средства. Но контрагентите са сигурни, че компанията от една година знае за проблема, но не е споделила информацията с тях. Ищците искат компенсация, но засега не назовават сумата.
През последните две години Facebook имаше сериозни проблеми. Тя бе обвинена в
разрушаване на демокрацията, след това броят на нейните потребители намаля, наложи се въвеждането на цензура и какво ли още не. Акционерите веднъж вече поставиха въпроса, че Марк Зукърбърг не се справя с управлението на Facebook. Сега отново се убедиха в това.
Но акционерите едва ли ще постигнат нещо, понеже решаващият глас принадлежи на Зукърбърг.