Министърът на регионалното развитие и благоустройство Петя Аврамова съобщи по време на парламентарния контрол, че нито стотинка от бюджета на Агенция "Пътна инфраструктура" не е изразходвана за гаранционна поддържа на Северната скоростна тангента /ССТ/. Ремонтите ще приключат до 25 октомври.
Обектът е финансиран от оперативна програма "Регионално развитие" и все още е в гаранция, а установените дефекти от гаранционен характер се отстраняват от изпълнителя за негова сметка. Фирмата няма задължение да декларира пред пътната агенция парите за ремонтите, които е вложила, защото са ангажимент на компанията. Агенцията контролира изпълнението на ремонтите. Поради пропадане на дилатационните фуги на мостови съоръжения на железопътен надлез и мост над река Владайска се е наложило извършване на гаранционен ремонт, каза министърът и напомни, че е въведена временна организация на движението, предава БТА.
Според рамковото споразумение за съвместно финансиране на обекта от март 2010 г. между Столична община и АПИ идейният проект за строежа на ССТ е възложен от общината и е приет от Агенцията. Тангентата, напречните връзки, пътните възли и всички съоръжения са въведени в експлоатация с издаването на разрешение за ползване. Ангажимент на общината остава да ремонтира и изгради довеждащата улична мрежа, като общината е декларира своите инвестиционни намерения да направи пътна мрежа, която да осъществява връзка между града и тангентата.
Министърът напомни за готова наредба, с която ще се позволи проектирането на по-безопасни пътища и декларира непримиримост към строителите и надзора по отношението на качеството. Ще бъде завишен инвеститорският контрол от АПИ при изпълнението на обекти, за които тя е възложител. Подготвят се промени и в нормативната наредба, която се отнася до дейността на лицензираните фирми за строителен надзор, за да има ефективен надзор по време на цялото строителство , съобщи министърът.