Според анализ на ЕК отрасъл “Строителство” е най-големият работодател в Европа.
“Трейс Груп Холд” АД е част от този европейски пазар. “Трейс” е сред малкото публични строителни компании у нас.
В холдинга работят 1415 души. Има дъщерни дружества и клонове в различни държави, сред които Сърбия, Чехия, Украйна, Германия. Компанията работи по един от най- сложните в инфраструктурното строителство обекти- изграждане на магистрален участък в Гърделичката Клисура, в Сърбия, част от АМ Е75, с ръководител инж. Стойко Мешков; работи по обектите си в изграждането на Софийското метро- Метростанции 5 и 6 на театъра “Зад канала”, метростанцията на Овча купел и тази на Орлов мост. На пълни обороти върви рехабилитацията на ЖП инфраструктурата между Скутаре и Белозем.Чрез своята фондация “Трейс за хората” компанията подкрепя редица каузи. В компанията държат на младите мениджърски екипи. “24 часа” се свърза с част от тях.
Трябва да има тръпка в това, което правиш
Инж. Николай Младенов отговаря за пътната маркировка, знаците и всички средства, които са за организация на движението в София и са дело на “Трейс”. Той е част от компанията от 2013 г., започва със студентски стаж. След това взаимно се харесахме с колегите, казва той.
И допълва, че гръбнакът на “Трейс” са младите, но в основата са хора с достатъчно опит, които имат желание да предадат своите знания. Именно това го кара да остане във фирмата, както и възможността за развитие.
“Трябва да има тръпка в това, което правиш. Отговорност също - към всички, които ще се движат по улиците”, определя работата си Младенов.
Работата му е трудна, предвид това, че се работи в градски условия, при засилен трафик.
“И за нас е много важно да срещаме разбирането на гражданите”, казва той.
Метрото се гради навреме
Инж. Владислав Петров е зам.-ръководител проект, занимава се с метростроителство.
“Не ми е хрумвало да отида другаде. Станах специалист в тази област тук и мисля да продължа, доколкото е възможно. Тук имам добри ментори, от които научих много, въпреки че дойдох без опит”, казва Петров. Смята, че подземният транспорт в София се строи точно навреме - с разрастването на града. Според него трите лъча, които ще са готови в края на 2019 г., няма да са достатъчни да обхванат целия трафик.
До момента опитът показва, че всеки квартал, през който е минало метрото, стават център на растеж, казва Петров.
Макар че е виждал метростанции само в няколко държави, експертът поставя тези в София сред най-модерните.
“Трейс” инвестира в млади кадри
Йоанна Ципоркова е счетоводител в “Трейс”, влиза в компанията, когато е първи курс. Убедена е, че във всяка сфера трябва да се инвестира в младите кадри.
“Много хора смятат, че счетоводството е сухо. Това не е така - влага се логика, необходими са знания и факти, които да анализираш”, казва тя.
Всеки договор изисква и определен подход, важно е вниманието към клаузите.
Правото да защитаваш интереса си е на всеки
Сюлейман Башов е правен сътрудник в холдинга, а задачите, по които работи, изискват задълбочени познания и внимание.
“Съдействаме си с колеги от другите отдели. Правният отдел е свързващото звено”, казва той. Първоначално сам се пита какво ще получи от строителната компания. Оказва се, че в областта на търговското право има много работа, а юристите в отдела на драго сърце му предават от опита си.
В работата ни е важно при изпълнението на задачите, да спазваме сроковете. Казва, че има възможността да се запознава с различни правни практики.
Според него правото да защитаваш интереса си е на всеки. Отделен бил въпросът, когато жалби се подават, за да се парира развитието на определени търгове.
“Важно за юриста е да търси съдебни практики, да проучи как съдилищата подхождат и да изгради стратегия. Така се трупат познания и опит”, казва той.
Човек си тежи на мястото
Инж. Лиляна Алендарова е ръководител в направление “Отчитане”. На нея се изпращат за анализ всички обекти на компанията, а след това ги насочва към мениджмънта. Започвайки в “Трейс”, тя получава възможност да се занимава с мащабни проекти, среща и добри специалисти. От тях черпи опит и знание.
Понякога се случват форсмажорни обстоятелства, които причиняват забавяния. “Може да са от всякакво естество, затова е необходима стройна организация във фирмата”, казва тя.
Смята, че основното движещо звено са екипите, специалистите, които умеят да организират процесите. Компанията освен с големи проекти се занимава и с по-малки - на частни фирми, поддръжка на обекти и др.
“Със сестрите ми имахме възможност да се реализираме извън България, но избрахме да останем тук и не съжалявам. Човек си тежи на мястото”, добавя тя.
Определя 2018 г. като разнообразна - компанията се преструктурира и търси нови възможности за развитие.
Да си строител, означава да имаш характер
Да си строител, означава да имаш характер, гърбина, умения и хъс. Запазена марка на “Трейс” са младите мениджърски екипи. Ние създаваме едно ново поколение инженери и строители”, казва инж. Боян Делчев, изпълнителен директор на “Трейс Груп Холд” АД.
Пожелавам на всички инженери, архитекти, финансисти, юристи, на всички, които със сърце, ум и енергия изтъкават дрехата на “Трейс Груп Холд”, да бъдат здрави, успешни и щастливи! Честит празник на всички колеги”, казва инж. Делчев.