България е изнесла стоки и продукти за близо 18 млрд. евро през първите осем месеца на 2018 г. Това е съобщил заместник-министърът на икономиката Александър Манолев по време на Дискусионен форум на тема: "Дигитални предизвикателства пред съвременните компании", съобщиха от министерството.
Няма по-лесен и достъпен инструмент за подкрепа на българския експорт от дигитализирането на малките и средни предприятия и увеличаване на дела на електронната търговия, е казали Александър Манолев. Министерството на икономиката се стреми активно да си партнира с бизнеса и с глобалните лидери в сферата на информационните и комуникационни технологии. Икономическият заместник-министър е дал пример за съвместните обучения организирани с Google в рамките, на които са били обучени над 26 000 души в областта на цифровите умения.
Според представената от него статистика, за последните 10 години, чрез ОП "Конкурентоспособност" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" са инвестирани над 1 млрд. евро в подкрепа на малките и средни предприятия. Голяма част от тези средства са били именно за внедряване на иновации и технологични решения, е каза зам.-министър Манолев. Той обърна внимание и на предимствата, които страната ни има като е акцентирал, че добавената стойност от сектора, обхващащ от компоненти до софтуерни продукти, възлиза на над 1.4 млрд. евро и нараства с 22 на сто през 2016 г. Според Евростат около 65 хил. души работят катo cпeциaлиcти в него, а всяка година над 4 хил. студенти се дипломират в такива специалности в българските висши учебни заведения.