Решението, взето в Брюксел е дискриминационно. То не удовлетворява българската страна, но положителногто е, че се преборихме превозното средство да не се връща на всеки 4 седмици. Това каза за Би Ти Ви Йордан Арабаджиев, председател на Съюза на превозвачите.

Общата позиция на транспортните министри в Брюксел предвижда водачите на камиони да нямат право да спят в шофьорските кабини на територията на ЕС. Те трябва да правят и почивка минимум от 5 дни между 3 серии превози в друга държава за седмица.

И въпреки че облекчението на регламента за 4-те седмици се счита за усрпех за България, той все пак е предпоставка за генериране на загуби. Това на практика ще задължи българските шофьори да оставят камионите си на платен паркинг и да пътуват от Централна Европа към България, което предполага разход на време и пари.

За 4-5 дни камионът ще бъде извън пазара и ще генерира разходи по над 100 евро на ден.

Сега усилията са към европарламента.