Добрич вече има свое туристическо лого – съобщиха от общината. За основна отправна точка авторът на избрания проект Христо Христов е избрал паметника на Хан Аспарух, като един от най-разпознаваемите обекти в града.
Образът на Хан Аспарух е стилизиран адекватно спрямо контекста, фокусирайки се върху най-характерните черти на паметника, което прави знакът разпознаваем – казаха от журито.
В конкурса са участвали 12 предложения. Сред изискванията на 7-членното жури с председател доц. д-р Соня Алексиева – ръководител на секция „Туризъм” в департамент „Бизнес администрация” при Нов български университет, е било знакът да бъде съобразен и с изграждането на логотип - четивност, опознаваемост чрез цвят, баланс между изображение и типография, информативност, адекватност в различни мащаби и др.
Конкурсът за туристическо лого на град Добрич бе обявен в края на септември 2018 г. с цел създаването на запазен знак, който да осигури разпознаваемост на град Добрич на туристическата карта на България. Избраният графичен знак ще бъде неразделна част от печатни рекламни материали, информационни и промоционални носители, сувенири и албуми, уеб сайт, електронна реклама и всички възможни медии.