Финансовото състояние на БДЖ е стабилно. Приходите са около 350 млн. годишно, като 50 на сто са субсидия от държавата. "40 млн. лева е капиталов трансфер годишно, около 100 млн. са оперативните задължения към доставчици, с основен кредитор НКЖИ. Около 30 млн. ще бъде печалбата за този година. Около 20-30 млн. годишно са приходите от дейност, които компанията генерира. Около 10 млн. лева ще бъде счетоводната печалба на групата." Това каза на пресконференция днес новият изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД Никола Василев, предава БТА.
Към момента в холдинга работят окол 8500 души. За тази година не се планират съкращения, уточниха от ръководството.
Дълговете към НК "Железопътна инфраструктура" /НКЖИ/ от 80 млн. лева, натрупани от 2011 насам, които са и основните ни дългове, ще се изплащат за три години напред с вноски до 5-6 млн. лева месечно, уточни Григори Григоров, председател на Съвета на директорите на Холдинг БДЖ.
Имаме план, по който работим, но сме отворени за нови идеи. Приоритетно ще работим за подобряване на вътрешната организация на дружеството, каза Никола Васлев.
Новото ръководство работи активно по подготовката на компанията за периода на следващите 6 години, както и струтуриране на бюджета за 2019 г. Имаме удължен срок за това до средата на февруари, уточниха от холдинга. Според новите ръководители, за да се гарантира растеж, трябва да се прилагат нови управленски подходи, да се постави началото на дигитализация в железницата и сравнителен подход с останалите европейски жп компании и т.н. Опитваме се да изкараме БДЖ от 19 век, коментира Григоров.
За целта ръководството на холдинга ще следи основните показатели на дейността на двете дружества - пътнически и товарни превози - състояние на подвижния състав, локомитиви, отношение към клиенти и т.н. На тази база данни ще се взимат и конкретните решения. Ще работим за подобряване на информационното обслужване на клиентите, което до момента не е правено. Ще завършим и прословутата ситема за закупуване на билети, посочи Никола Василев.
Компанията работи с ограничен ресурс, не са изчистени оперативните задължения, казаха още ръководителите й. Капиталовият трансфер от МТИТС трябва да е достатъчен и за развитие, и за ремонт, и за нов подвижен съств, и за изчистване на дълговете. Периодът, който сме си определили, е до 2024 г., когато изтича договорът на "Пътнически превози" с държавата и да подготвим компанията за новите условия, при които ще й се наложи да работи, коментира Григоров.
Максимална удовлетвореност на клиента е първата цел, която превозвачът си поставя краткосрочно, обяви изпълнителният директор на холдинга Никола Василев. Втората е ремонт и подобряване условията в по-голяма част от подвижния състав. Ръководството ще работи за максимална сигурност на пътниците и подобряване условията на труд в железницата.
Недостиг на подвижния състав, закъснения на влаковете, отменени влакове / общо 717 за миналата година/, недостигът на вагоните /достигнал до минус 50/ са най-сериозните проблеми. Общо 35 са анулираните влакове за първите 14 дни на януари срещу 65 за същи период на миналата година. Надяваме се на стабилизация през първите три месеца на годината, каза Григори Григоров, председател на Съвета на директорите на Холдинг БДЖ.
Нов подвижен сътав не може да има по-рано от следващите 5 години. Стартирана е обществена поръчка за това, ще има и нова. Ще продължи и традицията на аткракционните пътувания с влак, казаха още от БДЖ.
Христо Иванов, новият управител на БДЖ "Пътнически превози", посочи, че дружеството ще работи основно за подобряване на графика и за по-добро отношението към пътниците. "Пътникът е клиент, той ни носи приходи и служителите трябва да го накарат да се чувства ценен и да подобрят културата на обслужване и комфорта при пътуването с влак", коментира Иванов.