През 2018 г. интернет услугите и свързаните с тях сектори в Китай са регистрирали бърз ръст, като най-видим е той в електронната търговия и онлайн игрите, според данни на Министерството на промишлеността и информационните технологии, предава bulgarian.cri.cn.
Общите приходи на сектора са достигнали 956,2 милиарда юана (около 142 милиарда долара), което представлява 20,3% повече от по-миналата година. Ръстът на приходите е бил най-висок в провинция Гуандун и градовете Шанхай и Пекин – съответно 26,5%, 20% и 25,2%. Разходите за проучвателна и развойна дейност са достигнали 49 милиарда юана или с 19% повече от 2017 г.
Най-голям принос за ръста имат информационните услуги – 859,4 милиарда юана и 20,7% ръст на годишна база. При сайтовете за електронна търговия приходите са били 366,7 милиарда юана (13,1% ръст), а при онлайн игрите – 194,8 милиарда юана (17,8% ръст).
В съобщението на министерството се посочва, че интернет секторът се е превърнал в ключов за „новата икономика" на Китай. Около 420 000 нови мобилни приложения са били пуснати на пазара през миналата година, с които общият брой на китайските е достигнал 4,49 милиона. Най-голям дял от тях са игрите, следвани от публичните услуги, електронна търговия и тапети за телефони. Броят на финансовите приложения е достигнал 140 000. Най-иновативни услуги са предлагали социалните мрежи.