Сърбия е важен пазар за входящ туризъм в България. През миналата година повече от 421 хил. са туристическите посещения на сръбски граждани у нас и се отчита ръст от 7 на сто спрямо година по-рано. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова на работна среща с представители на сръбския туристически бизнес. В дискусията участваха Мария Лабович - директор на Национална туристическа организация на Сърбия, Тияна Малкова - секретар на туристическото дружество в Търговско-промишлената палата на Сърбия, и представителите на бизнеса Марко Леваяч, Игор Релич, Драгана Димитриевич и др., съобщиха от пресцентъра на Министерство на туризма.
Работим активно, за да популяризираме България като туристическа дестинация за 4 сезона, фокус в нея е и пазар Сърбия, информира министър Ангелкова. Тя посочи още, че съвместно с българското Министерство на земеделието, храните и гори са разработени 12 винено-кулинарни дестинации, които обхващат 55 общини и повече от 100 туристически атракции. Смятам, че този проект ще представлява интерес и за Сърбия, коментира министърът.
Тя покани представителите на туристическия бизнес да участват на форум за устойчиви инвестиции в туризма, който е планиран за края на месец май 2019-а в най-големия и популярен български морски курорт Слънчев бряг. Планираме събитието да е предназначено за професионалисти и експерти в сектора и очакваме в него да се включат около 300 участници, посочи още министър Ангелкова. Предвидени са работни B2B срещи, като може да се проведат разговори с български туроператори, работещи на сръбския пазар и обратното. По време на срещата бяха договорени две срещи през март и април между сръбските и българските представители на бизнеса за засилване на сътрудничеството.
Обсъждат се с бизнеса общи туристически продукти за далечни пазари като Китай, където Сърбия има голям напредък след облекчаване на визовия режим.
България е предпочитана туристическа дестинация, забелязваме колко добре се развива секторът в последните години и следим с интерес популяризирането, което правите, заяви Тияна Малкова. И допълни, че българските граждани също често предпочитат Сърбия като туристическа дестинация. Добре е те да пътуват в цялата страна, а не да посещават само Белград.
Представителите на туристическия бизнес посочиха, че най-търсени са зимните курорти на България, най-често сръбските туристи пътуват към Боровец, Банско и Пампорово. Те подчертаха, че работят много добре с българските си колеги и се надяват сътрудничеството им да се запази и занапред.
Министърът Ангелкова благодари за ползотворния диалог и допълни, че се надява и в бъдеще партньорството между страните да продължи.