Банките много стриктно и строго следят за отношенията с клиентите си успяват да прокарват такива закони, които ги облагодетелстват. Това обяви в предаването „Лице в лице” по Би Ти Ви икономистът проф. Гарабед Минасян по повод предложените законови промени от омбудсмана Мая Манолова за ограничаване на свръхправомощията на банките.
Преди Манолова да предложи измененията, Европейската комисия започна наказателна процедура срещу България заради нарушения баланс между банки и клиенти в края на януари. България разполага с двумесечен срок, в който да промени законодателството.
Банковата дейност е рискова, можеш да загубиш много пари, но трябва да има равнопоставеност между клиент и банкер, уточни проф. Минасян.
Той съзира проблем и в прекалено честите промени в законодателството, което определя отношенията между банки и клиенти – Гражданският процесуален кодекс (ГПК) е променян 31 пъти от 2007 г. до 2018 г., а Законът за кредитните институции – 47 пъти. Също и в нарастващите трансакционни разходи за бизнеса, които у нас вече са около 65% от общите разходи