Цените за лeтния сезон ще нараснат със 7-11%, няма да има спад, прогнозира директорът на Институт за оценки и анализи в туризма Румен Драганов пред бТВ. Според него това е така, защото има увеличения на цените на бензина, горивата, енергоносителите, както и увеличение на заплатите на персонала в туризма.
При ранно записване за почивка цената ще е с 30% по-ниска, а най-високата ще е на рецепция в сезона, добави Драганов.
Най-много туристи засега са се записали за нашето Черноморие от Германия и Русия.
Това е предварителна статистика за сезона, защото просто в някои страни туристите са по-организирани относно почивката си, но ще има изменение, смята Румен Драганов.
Изключително занижени нива на брой туристи сочат анализаторите за този летен сезон. Според Драганов това обаче не може да се каже сега, понеже периодът е динамичен и има изкуствено забавяне с цел да се привлекат клиенти.
А подготовката в най-големия курортен комплекс у нас - Слънчев бряг - вече започна. За лятото обаче се търси многократно повече персонал и заплащането скача.
Младежите от Aнглия, които пълнят улиците на курорта през лятото, тази година ще са значително по-малко. Хотелиерите си обясняват резкия спад на предварителните резервации с брекзит.
Директорът на Институт за оценки и анализи в туризма обаче смята, че именно "разводът" на Великобритания с ЕС може да доведе туристи от Англия у нас, понеже сме низкобюджетна дестинация.
Най-нисък процент от нашите почиващи ще изберат културния туризъм, понеже той се рекламира много лошо, коментира директорът на Институт за оценки и анализи в туризма. Най-много, над 70%, ще почиват при роднини, а 38% вече са направили своята резервация още от миналата година.
Увеличили са се и оплакванията не само у нас, но и от чуждите хотели, каза Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център. Ако за миналата година са били 6%, сега са 10%.
Той посъветва и да внимаваме с платформите, с които правим договора и плащаме за почивка.
Трябва да се проучи хотелът – има отзиви на вече били там, рейтинг на курорта, можем да видим хотела на страницата и да се информираме за условията в него, добави Арсенов. Той бе категоричен, че не е необходимо да правим скандали, ако нещо не е наред, а да съберем снимкови доказателства, както и да подадем жалби на рецепцията и към Европейския потребителски център.