В световния ден на потребителя, тази година посветен на смарт технологиите, председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов заяви, че потребителите са станали по-активни в сигналите си, а доверието им в институцията се увеличава. Коментара си той направи в сутрешния блок на БНТ, където добави, че най-честите оплаквания на потребителите са в сферата на комуникациите. Той призова и потребители, и търговци на смарт технологии да са по-запознати с качествата и характеристиките на продуктите, които купуват или предлагат.
Отвсякъде сме обградени от умни технологии, заради което тазгодишният ден на потребителите е посветен на тези продукти.
Големите проблеми с подобни продукти идват до недостатъчно познаване на характеристиките им, заяви Димитър Маргаритов. Като пример той посочи навлизането на смартфони чрез мобилните оператори в България, когато сметките на мнозина са се увеличили.
Най-честите оплаквания са в сферата на комуникациите - за по-високи разходи, ниско качество на услугата или дефект на устройството. Ако няма адекватна реакция на търговеца - като замяна или поправка на стоката - потребителите трябва да се обърнат към КЗП, която да направи нужната проверка. Това става чрез подаване на жалба към комисията или чрез платформата на КЗП, обясни Маргаритов.