Най-бързото и пъргаво Mini - John Cooper Works, е една от малкото коли, които все още се предлагат с ръчна скоростна кутия. Трансмисията в най-новата версия на култовия автомобил даже е така направена, че трябва да се свикне с превключването на предавките - почти като в поршета и ламборгини. Тази стегнатост на скоростната кутия прави предавките изключително къси и трябва да сте доста ловък с дясната ръка, за да получите желания ефект на екстремно ускорение без замисляне.
Ръчната скоростна кутия си партнира чудесно с двулитровия 4-цилиндров бензинов турбодвигател с директно впръскване на горивото. Новите бутала, турбината и изпускателната система са позволили мощността да се увеличи до 231 к.с. при 5200-6000 об/мин. Огромният максимален въртящ момент от 320 Нм е наличен в широкия диапазон от 1250 до 4600 об/мин и позволява това тръгване от място, което може да ви осигури един истински Mini John Cooper Works (за 6,3 секунди).
Въпреки че колата
разполага с 20-ина
кончета отгоре
в сравнение с предишния вариант с 6-цилиндров мотор, тя не е станала по-необуздана. За това имат заслуга множеството системи против приплъзване, както и наличието на адаптивните амортисьори, които буквално връщат в правия път колата с предно предаване дори и при неприятно хлъзгав планински участък като между Бистрица и Железница. Тези пружини правят така, че най-екстремното мини да е по-комфортно за пътниците и да обира по-добре неравностите. Това не пречи обаче тежащото с 90 килограма повече мини да се окаля до тавана (в случая), ако се натисне малко по-силно педала на газта в леко кален банкет до пътя.
Малката спортна кола все така продължава да следва стриктно движенията на волана и е много стабилна в завоите.
Недозавиване няма
заради наличие на
електронно
заключване
на диференциала
Имаме настройка на шасито със спортен, комфортен и икономичен режим. John Cooper Works спира отлично благодарение на по-големите предни спирачни дискове Brembo. Клатенето е изключено и заради ниския център на тежестта.
На външен вид хечбекът се отличава със светодиодни фарове с матрични светлини. Новото поколение на модулите за къси и дълги светлини осигурява увеличена сила на светлината. Мигачите са хоризонтални, стоповете - вертикални, докато габаритите са под формата на диагоналните линии на британския флаг. Новото лого стои гордо върху предния капак, багажника, както и върху волана, дисплея на централния уред и ключа. Моделът се предлага с три нови лакови покрития на каросерията, сред които се откроява яркият оранжев цвят Solaris Orange. Цялостният екстериорен дизайн е допълнен от нови 18-инчови черни алуминиеви джанти.
В интериора чудесни са спортните предни седалки, тапицирани с черна кожа. Изпъкват лакираните в черен пиано лак повърхности в областта на вратите и средната конзола, както и осветената декоративна лайстна на арматурното табло от страната на пътника до шофьора. Тя е украсена също с мотив на британския флаг. Водачът може да избере дифузно осветление, което е част от пакета MINI Excitement. Серийното оборудване е допълнено от аудиосистема с 8,8-инчов цветен сензорен дисплей на централния уред и Bluetooth свързаност с мобилни телефони, навигационна система, камера за обратно виждане, проекционен дисплей и три режима на шофиране.