Филмовата индустрия е в цветущо здраве - събрала е рекордните 96,8 милиарда долара приходи в целия свят през 2018 г., над 40 милиарда от които от прожекции в киносалони, предаде Франс прес. Това се вижда от данните, публикувани от асоциацията MPAA (Моушън пикчър асосиейшън ъв Америка), която защитава интересите на филмовата индустрия в САЩ и включва 6-те най-големи холивудски студиа - "Сони пикчърс", "Парамаунт", "Туентиът сенчъри фокс", "Буена Виста", "Юнивърсъл" и "Уорнър брос", а отскоро и Нетфликс.
Видео услугите онлайн, осигурени от Амазон прайм и Нетфликс, постигнаха голям успех - за пръв път абонаментът за въпросните услуги надхвърли този за кабелните телевизии, предава БТА.
Проучване показа, че вече 52 процента от времето, което американците посвещават на гледане на филми, е свързано ползване на цифрови платформи.
"В сегашния динамичен пазар историите оживяват в киносалони, у дома или на екраните на мобилни устройства - заяви изпълнителният директор на асоциацията Чарлз Ривкин. - Компаниите-членки на асоциацията доставят тези истории на желаното от клиентите място, в искания от тях момент и по начина, който им допада."