Altria планира да пусне продукта първо в Атланта това лято
Американската агенция по храни и лекарства (FDA) даде разрешение за продажба на IQOS, устройството на Philip Morris International’s за нагряване на тютюн, съобщиха от компанията. “Филип Морис” подаде две отделни заявления към регулаторната агенция, едното е да продава устройството, което нагрява тютюн, вместо да го изгаря, а другото да го предлага на пазара като по-малко вредно от цигарите. Агенцията все още не е взела решението си по второто заявление.
“Въпреки че разрешаването на нови тютюневи изделия не означава, че те са безопасни, процесът на разглеждане и оценка гарантира, че
търговията с
тези продукти е
подходяща за
опазване на
общественото
здраве,
като се вземат предвид рисковете и ползите за населението като цяло”, каза в изявление Мич Целер, директор на Центъра за тютюневи изделия на FDA.
“Филип Морис” получи разрешение да продава устройството IQOS, Marlboro Heatsticks, Marlboro Smooth Menthol Heatsticks и Marlboro Fresh Menthol Heatsticks. Тъй като “Филип Морис” няма дейност в САЩ, “Алтрия” - компанията, базирана в Ричмънд, Вирджиния, ще продава продуктите в САЩ.
Дори и без решение за заявлението за продукт с намален риск решението на FDA бележи победа за Philip Morris и Altria, посочват от компаниите. IQOS е ключов за бъдещето и на двете компании, тъй като те се опитват да загърбят цигареното си минало. Процентът на тютюнопушене в САЩ продължава да достига нови рекордно ниски нива, което води до диверсификация на тютюневите гиганти в търсене на растеж.
Акциите на PMI се повишиха с 1,5%, а акциите на Altria - с 1,2%.
Системата за нагряване на тютюн IQOS съдържа три части: холдър, тютюнев къс и външно зарядно. Холдърът, приличащ на писалка, съдържа керамично-златна пластина, която загрява тютюневите късове на “Филип Морис” до 350 градуса по Целзий. Тютюнът в цигарите изгаря при температури от или над 600 градуса по Целзий.
При прегледа на заявлението FDA установи, че парата, която се отделя при ползване на IQOS,
“съдържа
по-малко
токсични
химикали,
отколкото
цигарения дим,
а много от идентифицираните токсини присъстват в по-ниски концентрации, отколкото при цигарения дим”. Агенцията още установява, че IQOS доставя сходни нива на никотин като обикновените цигари, което предполага, че потребителите на IQOS ще могат напълно да преминат напълно от горими цигари на IQOS и ще използват само IQOS.
Данните също показват, че непушачите и децата няма да бъдат привлечени от IQOS, казват от FDA. Въпреки това агенцията поставя строги ограничения за това как IQOS се предлага на пазара, особено онлайн и в социалните медии.
Компанията трябва да уведоми FDA за етикетирането, рекламата, маркетинговите планове и как планира да ограничи достъпа, рекламата и промоциите към младите хора. Те няма да могат да рекламират IQOS по телевизията и радиото, тъй като FDA заяви, че продуктът отговаря на определението за цигара и следователно трябва да се придържа към съществуващите ограничения на цигарите. Електронните цигари не са предмет на тези правила.
“Ние напълно подкрепяме тази цел. FDA е поставила висок стандарт и ние очакваме да работим с тях в изпълнението на заповедта им за разрешение за продажба, така че IQOS да достигне до правилната аудитория - настоящите възрастни пушачи”, заяви главният изпълнителен директор на PMI Андре Каланцопулос
Altria ще започне да продава IQOS в Атланта това лято. Планира се откриване на магазин IQOS и множество мобилни магазини. Тютюневите късове, брандирани с Marlboro, които се използват с IQOS устройството, ще бъдат достъпни в около 500 магазина, включително Circle K, Murphy USA, QuikTrip, RaceTrac, Speedway и други търговци на дребно, каза Altria.
PM USA ще действа по пазарни данни и
очакваме
бърз и добър
прием на IQOS,
заяви генералният директор на Altria Хауърд Уилард в изявление.
Миналата година продуктите с намален риск генерираха продажби от 4,1 млрд. долара, или около 14% от общите приходи на “Филип Морис интернешенъл”. Компанията иска да увеличи тази статистика до 38-42% до 2025 година.
От първото пускане на IQOS в Нагоя, Япония и Милано, през 2014 г. “Филип Морис” го въведе на повече от 40 пазара по целия свят. На някои места растежът е бърз. В САЩ IQOS ще навлезе в пазар, където растежът на електронните цигари се увеличава, благодарение на Juul. През декември Altria инвестира 12,8 млрд. долара за закупуването на 35% от акциите на Juul.
Центровете за контрол и превенция на заболяванията изчисляват, че 34,3 милиона възрастни в САЩ в момента пушат цигари. “Филип Морис” казва, че IQOS ще се хареса на възрастните пушачи, тъй като преживяването е сходно с това при традиционните цигари, но по-малко вредно.
Антитютюневите групи не са съгласни. Те казват, че продуктите, които не изгарят, са само последната хитрост на Big Tobacco за привличане на хората към тяхните продукти.
Бившият комисар на FDA Скот Готлиб, е възприел идеята, че никотиновите алтернативи могат да послужат като опция за хората, които искат да продължат да пушат. По време на неговото управление FDA приема идеята, че никотиновите продукти съществуват в един континуум на риска, където обикновените цигари са най-смъртоносни, а другите имат потенциално по-малка вреда.