"55% има значение концесионното възнаграждение на година, 45% има бизнес планът и предложението за развитие на летище София, в т. ч. и финансовият модел, който се предлага. От тези 45%, 10% имат значение инвестициите. Това показва, че в момента, независимо от всякакви спекулативни допускания, които се лансират в публичното пространство, всеки един от участниците има шансове да бъде класиран на първо място", така министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков коментира пред БНТ процедурата по избор на концесионера на Летище София и допълни, че докато тя тече и комисията работи няма да спекулира относно това, кой е фаворитът.
Той допълни, че международната практика е летищата и всички дейности, "неприсъщи на държавата" да бъдат отдавани на концесия. Състоянието на Български държавни железници той описа като "стабилно към развитие".
"Когато има международен оператор, който оперира на много летища, той може да си позволи в цялото портфолио да извършва дейности, които на едно място са печеливши, а на друго - не са, и да предлага по-добри услуги. В момента летище София ЕАД до известна степен е неконкурентноспособно на другите два наземни оператора и то по обективни причини - просто, защото оперира само едно летище", добави той.