Компанията Боинг е разбрала през 2017 г. за дефект в светлинната аварийна сигнализация в пилотската кабина на самолетите 737 MAX, но е решила да отложи отстраняването му до 2020 г. Това разказаха американски конгресмени, предават Ройтерс и БТА.

Дефектната аварийна светлинна сигнализационна система предупреждава пилотите, когато два сензора, които измерват ъгъла на атака на самолета, се разминават в данните. Погрешни данни за ъгъла на атака се смята, че са изиграли роля в двете смъртоносни катастрофи с Боинг 737 MAX в Индонезия и в Етиопия, в които загинаха общо 346 души. Заради тях самолетите от този модел бяха спрени да летят по целия свят, а в САЩ започнаха няколко разследвания и базираната в Чикаго Боинг преживява една от най-големите си кризи в над 100-годишната си история.

Според конгресмените Питър Де Фацио и Рик Ларсън през ноември 2017 г. Боинг е отложил за 2020 г. актуализиране на софтуер, което е щяло да коригира констатирания дефект. Едва след катастрофата в Индонезия през октомври 2018 г. този график е бил ускорен.

Боинг обясни, че е открил проблема през 2017 г., малко след като е започнал да доставя най-продавания си самолет 737 MAX на клиенти. Компанията не е информирала американското Федерално управление за гражданско въздухоплаване за дефекта до катастрофата с индонезийския самолет на Лайън еър година по-късно, разказаха конгресмените.

Комисията по транспорта и инфраструктурата в Камарата на представителите на американския Конгрес изпрати писма до Боинг, доставчика му Юнайтед текнолъджис и до Федералното управление за гражданско въздухоплаване с искане за предоставяне на повече детайли.