Досега България и Турция бяха фаворити за новия завод на „Фолксваген“. Анкара направи многобройни оферти на германския концерн, но според информация на ARD, сега двете държави могат да бъдат задминати от Саудитска Арабия.

България или Турция - в една от двете страни „Фолксваген“ иска да построи нов завод. Ниски заплати, ниски данъци, логистична връзка – всичко това е в полза на Маниса в Измир, големия турски пристанищен град на Егейско море, предава БГНЕС.

Ако турската държава отправи примамливо предложение към германския автомобилен концерн, шансовете да спечели инвестицията значително ще се увеличат, твърдят добре запознати източници от правителството в Берлин. Тъй като федералното правителство на провинция Долна Саксония има позиции в надзорния съвет на „Фолксваген“, решението за местоположението на завода се разглежда политически като ясна стъпка към затоплянето на отношенията с правителството в Турция на фона на леко обтегнатите връзки между Анкара и Берлин.

Анкара иска да оскъпи строителството на завод на германския концерн. Над 100 милиона щатски долара субсидия, свободна собственост и логистична връзка са включени в офертата, заяви лобист пред ARD. Нещо повече - държавата иска да намали популярността на седаните „Пасат“ сред длъжностните лица и политиците си. Ако "Фолксваген" избере друго място, държавните служители в бъдеще ще карат вероятно повече „Тойота“, твърдят от Анкара.

От петък обаче отношението в централата на концерна във Волфсбург спрямо локацията на Егейско море е съвсем различно – вероятно заради намесата на нов и финансово силен играч.

Саудитска Арабия иска да изгради завод за автомобили в продължение на 25 години и страната може да победи всяка оферта, твърдят лобисти. Ангажиментът на Саудитска Арабия към автомобилния сектор се демонстрира от посещението на принц Мохамед бин Салман в Южна Корея. Там той подписа споразумение за икономическо сътрудничество за милиарди долари, както и договор с производителя на автомобили „Хюндай“.

Според информация на ARD, Саудитска Арабия има аргументи, които бордът на „Фолксваген“ не може да пренебрегне. Рияд може да субсидира всеки нов автомобил с най-малко 1000 долара за повече от 10 години. Държавата предлага петцифрен капацитет на производство на автомобили годишно. Данъкът върху продажбите е пет процента. Ще бъдат предоставени земя, сгради и съответната инфраструктура, както и обучение за персонала.