Веднага щом дошъл на работа в деня, след като Токио наложи ограничения върху износа за Южна Корея, Чо Мин-хьон свалил всички японски стоки от рафтовете на супермаркета, на който е мениджър.
Това е неговият начин да изрази позицията си срещу Япония в бързо влошаващия се икономически и търговски спор между двете източноазиатски страни.
Подобен гняв доведе до широк бойкот на японските продукти и услуги - от бира до облекло и туристически пътувания - и наруши бизнеса на фона на икономическия климат, който вече е най-лошият за Южна Корея от десетилетие.
Чо, който управлява супермаркета Purunemart с площ 1500 кв метра в Сеул, прави бойкота доброволно. Също като още над 200 собственици на супермаркети и магазини, според браншовата организация Korea Mart Association.
"Япония оказва натиск върху Южна Корея чрез ограничения върху износа, без да показва съжаление за извършените в миналото неправди, което е напълно неприемливо", заявява Чо. Той допълва, че намаляването на продажбите с 10-15 %, което вече отчита, няма да промени мнението му.
Дипломатическото напрежение се засили, откакто миналата година южнокорейски съд нареди на японски компании да компенсират корейци, които са били принудени да работят за японските окупатори през Втората световна война. На 4 юли, както изглежда като ответна мярка, Япония ограничи износа на високотехнологични материали за Южна Корея, макар да отрече това да е свързано с въпроса за компенсациите. Токио посочи като причина за решението си "неадекватно управление" на износа на стоки с особена важност, като японски медии съобщиха, че някои стоки са се оказали в Северна Корея. Сеул отрече.