Отворени са офертите в обществената поръчка за строителен надзор при модернизацията на 54,3 км от път I-1 (E-79) Видин - Ботевград, в участъка от Видин до Ружинци. Индикативната стойност на поръчката е близо 6,9 млн. лв. без ДДС. Проектът ще се реализира със средства от републиканския бюджет.
Тръжната процудура е в три обособени позиции.
В обособена позиция №1 е отсечката от Видин до пътен възел „Макреш“ (от км 3+757 до км 33+400). Общата й дължина е 29,643 км. Индикативната стойност за изпълнение на строително-монтажните работи е 3 775 000 лв. без ДДС.
За този участък са отворени 8 оферти. Те са на:
„ДЗЗД ТРАФИК ТРАНС“ ЕООД, с участници: „ТРАФИК ХОЛДИНГ“ ЕООД и „ТРАНСКОНСУЛТ БГ“ ЕООД;
ОБЕДИНЕНИЕ „УАИ-ТИ-АЙСИ ОП 1“, в което са: „ИПСИЛОН КОНСУЛСТ“ ЕООД, „ТЕСТ КОНСУЛТИНГ“ ООД, „ТРЕНКАДИС“ ЕООД И АЙСИ КОНСУЛЕНТЕН ЦИВИЛТЕХНИКЕР“ ООД, Австрия;
ДЗЗД „ИДЕИ I“, с участници: „ИНТКОНС“ ЕООД, „ИНФРАМ“а.с. и „ЕКСПЕРТ ДИСИЖЪНС“ ООД;
„ИНЖКОНСУЛТПРОЕКТ – СЖС ГРУП“ ДЗЗД, в което участват: „СЖС България“ ЕООД, „Инжконсултпроект“ ООД и „СЖС Чешка република“ с.р.о. ;
ДЗЗД „БОНОНИЯ КОНСУЛТ 2020“, с участници : „РУТЕКС“ ООД и „ПРОЕС КОНСУЛТОРЕС“ АД;
„ПЪТИНВЕСТ-ИНЖЕНЕРИНГ“ АД;
Обединение „Делта Консултинг“, с участници: „Гарнетс БГ“ ООД, „Гарнетс Консултинг“ АД, „Евро Консултинг Интернешънъл“ ЕООД;
ДЗЗД „ВИДИН КОНСУЛТ“, с участници: „ТЕК – КУАТРО“ АД, „СТРОЛ – 1000“ АД и „ПИ ЕС КОНСУЛТ“ ЕООД;
Трасето в участъка от км 3+757 до км 8+870 ще преминава по съществуващия обходен път на Видин, който ще бъде реконструиран и разширен с две ленти за движение в посока, т. е. ще бъде осигурен пътен габарит Г20. След км 8+870 трасето ще бъде изградено изцяло по нов терен извън съществуващия път І-1 с габарит на автомагистрала Г28, включващ две ленти за движение в посока, аварийна лента, банкети и разделителна ивица. Към новия пътен габарит ще бъдат привързани двата съществуващи пътни възела – при пресичането на новия път с път ІІ-12 Видин - Брегово (пътен възел „Брегово“ и с път ІІ-14 Видин- Връшка чука (пътен възел „Новоселци“).
За повишаване безопасността на движение и безконфликтното пресичане с републиканската мрежа в участъка от км 8+870 до км 33+400 ще бъдат изградени 3 пътни възела - п. в. „Видин“ при обходния път на града при 9-ти км, п. в. „Дунавци“ при пресичането с третокласния път Дунавци – Синаговци при 20-ти км, и п. в. „Кула“ за връзка с пътя Кула – Страцимирово – гара Страцимирово, при 30-ти км. В отсечката ще бъдат изградени 21 големи съоръжения - 2 моста над реките Делийска и Войнишка, 2 виадукта, 3 надлеза, 5 пътни подлези и 9 селскостопански надлези и подлези. При 15-ти километър от двете страни на пътя ще има площадка за отдих, която ще бъде с ток, вода и пречиствателно съоръжение.
В обособена позиция №2 е участъкът от разклона за Макреш, при бъдещия пътен възел „Макреш“, до с. Бела, при пътен възел „Бела“ (от км 33+400 до км 47+000). Общата дължина на този участък е 13,6 км. Индикативната стойност е 1 737 886 лв. без ДДС.
За този участък са отворени 6 оферти. Те са на:
„ТРАФИК ХОЛДИНГ“ ЕООД;
„РУТЕКС“ ООД;
„ПЪТИНВЕСТ-ИНЖЕНЕРИНГ“ АД;
ДЗЗД „КОНСУЛТАНТИ МАКРЕШ – БЕЛА“, с участници: „ТЕК – КУАТРО“ АД и „СТРОЛ – 1000“ АД;
„Трансконсулт - БГ ООД ;
ОБЕДИНЕНИЕ „МАКРЕШ – БЕЛА“, в което са: „ПЪТКОНСУЛТ 2000“ ЕООД и „ЕН АР КОНСУЛТ“ ЕООД.
Тази отсечка от пътя е извън обхвата на съществуващия път I-1 и преминава по ново трасе, с габарит на автомагистрала Г28, включващ две ленти за движение в посока, аварийна лента, банкети и разделителна ивица, като в определени участъци с по-големи наклони е предвидено изграждането и на лента за бавно движещи се товарни автомобили. Между 33-ти и 37-ми км отсечката е западно от съществуващия път I-1 (Е79). При 36-ти км новият път ще пресича ж. п. линията Видин - София с надлез и ще минава над напоителен канал. От 37-ми до 42-ри км ще се спуска към град Димово и река Арчар, ще пресича път I-1 и при 40-ти км ще преминава над град Димово. От 42-ри до 47-ми км пътят ще продължава над град Димово и село Бела, ще е разположен успоредно на пътя Димово - Ружинци и при 46-ти км отново ще пресича път I-1 с пътен възел.
В този участък ще бъдат изградени 2 пътни възела – п. в. „Макреш“ при 36-ти км, и п. в. „Бела“ на път I-1 в участъка Бела – Скомля, който е при 46-ти км. Ще бъдат построени редица съоръжения - 8 моста, 2 селскостопански подлеза, водостоци и т. н. В близост до пътен възел „Бела“ ще бъде разположен контролен център за управление на трафика.
В обособена позиция №3 е отсечката от с. Бела до Ружинци (от км 47+000 до км 58+128). Общата й дължина е 11,128 км. Прогнозната стойност за изпълнение на строително-монтажните работи е 1 424 287 лв. без ДДС.
За този участък са отворени 6 оферти. Те са на:
ДЗЗД „ЕНАР – ТРАФИК“, с участници: „ТРАФИК ХОЛДИНГ“ ЕООД и „ЕН АР КОНСУЛТ“ ЕООД;
ДЗЗД „НАДЗОР – РУЖИНЦИ 2020“, в което са: „ТРИ-ЕС“ ЕООД, „КАПИТАЛ УОТЪР СИСТЕМС“ ЕООД и „ДИВИ МАКЕДОНИЯ“;
„ПЪТИНВЕСТ-ИНЖЕНЕРИНГ“ АД;
„Трансконсулт - БГ ООД ;
„БОНОНИЯКОНСУЛТ“ ДЗЗД, с участници: „Т7 консулт“ ЕООД, „ПЛОВДИВИНВЕСТ“ АД, „АЕ ДОЗОРИНГ“ s.r.o., „НАУЧНО ТЕХНИЧЕСКИ СЪЮЗ ПО СТРОИТЕЛСТВО - КОНСУЛТИНЖЕНЕРИНГ“ ЕООД и „ТОТЕМА-ПРОЕКТ“ ЕООД;
„ПЪТКОНСУЛТ 2000“ ЕООД;
Отсечката между с. Бела и Ружинци ще бъде изградена с габарит на автомагистрала Г28, включващ две ленти за движение в посока, аварийна лента, банкети и разделителна ивица, като в определени участъци с по-големи наклони е предвидено изграждането и на лента за бавно движещи се товарни автомобили. Такава ще има между 36-ти и 39-ти км в платното за Видин и между 39-ти и 44-ти км в посока Ботевград.
Между 47-ми и 52-ри км пътят ще преминава успоредно на ж. п. линията, като е отдалечен от нея и не засяга съществуващия селскостопански път. След това при 49-ти км ще пресича река Скомля над язовира, ще преминава над две дерета и при 52-км трасето ще пресича ж. п. линията Видин - София. Между 52-ри и 58-ми км след преминаването на пътя за село Орешец, новият път ще се спуска към Ружинци. При 56-ти км отсечката ще преминава над път I-1 /E79/ Видин - Кула.
В участъка ще бъдат изградени надлез над ж. п. линията Видин - София, мостове над реките Барата и Скомля, 3 селскостопански подлеза. При 50-ти км от двете страни на пътя ще има площадка за отдих с тоалетни, паркинги, осветление и пречиствателно съоръжение.
Строителството на направлението Видин - Ботевград /167 км/ ще започне от едни от най-сложните отсечки Мездра - Ботевград /33 км/ и Видин - Ружинци /54,3 км/, което е повече от половината трасе на скоростния път. За да върви работата по-бързо строителството на пътя между Мездра и Ботевград е разделено на два участъка - лот 1 /19,3 км/ и лот 2 /13,4 км/. За лот 2 има избран изпълнител и предстои подписването на договора. Тръжната комисия по избора на изпълнител на лот 1 продължава работата си и предстои отварянето на ценовите предложения.
На 13 август бяха отворени офертите в обществената поръчка за изпълнител на участъка Видин - Ружинци.
Както и тръжната процедура за избор на изпълнители на 33 км от път I-1 между Мездра и Ботевград, така и за участъка от Видин до Ружинци ще се приложи нова схема на плащане, която предвижда цялата стойност на договора да се разплати на изпълнителя след приключване на строителните дейности.. Целта е бъдещите изпълнители на направлението Видин - Ботевград да работят максимално мобилизирано и да завършат обекта качествено и в кратък срок.
Пътят Видин – Ботевград е приоритетен проект в инвестиционната програма на АПИ и МРРБ до 2022 г., тъй като с цялостното хомогенизиране и модернизация на трасето от Дунав мост 2 ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите „Хемус”, „Тракия” и „Струма”. С изпълнението на проекта транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, с което ще се повиши безопасността на движение и ще се ограничи вредното въздействие на шума и замърсяването на околната среда от интензивния тежкотоварен трафик.