Клиентите на един от ресторантите в истанбулския квартал Атакой вече се обслужват от роботи вместо от сервитьори, каза директорът на ресторанта Муджахит Кушман пред РИА Новости.
“За първи път един от нашите клиенти, професор, ни даде идеята да представим роботи за обслужване на посетители на ресторанта. Ние реализирахме тази идея. Освен това направихме роботи за нашата марка и регистрирахме авторски права. Сега имаме три робота, които поръчахме в чужбина, и турскит инженери са ги програмирали “, каза събеседникът на агенциятa, цитиран от БГНЕС.
Според него роботите вече привличат голям брой клиенти в ресторанта. “Много хора идват само да видят как става това. Роботите знаят на коя маса трябва да се преместят и могат да говорят. Сигурен съм, че роботите ще заменят сервитьорите в бъдеще. С развитието на технологията тази професия ще бъде по-малко търсена”, каза Кушман.
Той добави, че “всички харесват старанието на роботите, които не проявяват никакви инициативи, а правят само това, което им е казано”.
През август роботи-консултанти започнаха работа в Истанбул на летището в Истанбул. Те имат хуманоиден вид, ходят и говорят като хора. Роботите са предназначени да помогнат на пътниците да се ориентират в летището, те могат да четат текста от билета, да показват данните на полета на дисплея, както и да отговарят на планирани въпроси на турски и английски.