Букурещкият транспорт е близо до хаос: от понеделник метрото може да намали дейността си до една трета заради огромни дългове към компанията, осъществяваща техническата му поддръжка, пише в. "Адевърул".
Вестникът пише, че от следващата седмица метрото може да има силно намален график, като следва да се движи само сутрин или само вечер, или само с една трета от капацитета си. Причината за това са огромните дългове, натрупани към компанията за поддръжка Алстом.
Габриел Станчу, директор на Алстом Румъния, заяви, че компанията Метрорекс не е плащала задълженията си от октомври 2018 г., предава БТА.
"На практика с неплащането на фактурите Алстом е кредитирала или субсидирала дейността на Метрорекс. Уведомихме ги още преди шест месеца (. . .) Стигнахме до максималния таван на задлъжняване, напълно сме блокирани финансово", заяви директорът на компанията, осигуряваща поддръжката на букурещкото метро.
По-рано той уточни, че дълговете на Метрорекс към Алстом възлизат на 132 милиона леи (близо 28 милиона евро).
"Ще разговаряме с официалните представители на Метрорекс. Може да приемем и календар за разсрочване на плащанията, защото не искаме жителите на Букурещ да страдат. Но ако не получим ясни срокове за плащанията, ще спрем дейностите по поддръжката за Метрорекс", посочи Станчу.
Той обясни, че от понеделник ще се осигурява само една трета от обществения транспорт на метрото и добави, че Метрорекс трябва да реши как да стане това - дали метрото да работи само сутрин или вечер, или с една трета от капацитета си.
Договорът за поддръжка между Метрорекс и Алстом е сключен през 2004 г. и има обща стойност 240 милиона евро. Компанията осигурява поддръжката на всички влакове на метрото, които са излезли от производствената гаранция. Настоящият договор изтича на 31 декември 2019 г., а Метрорекс все още не е обявила търг за нов договор, посочва "Адевърул".