Големия брат (Big Brother) е литературен герой от романа “1984” на британския писател Джордж Оруел. Той е загадъчен диктатор в Океания - тоталитарна държава, доведена до своята логична завършеност, в която управляващата Партия упражнява тотален контрол над жителите в името на своите интереси. Големият брат е представян като мъжко лице, което те гледа право в очите. Той е навсякъде - върху плакатите по улиците, по телевизионните екрани.
Това провокира и новото BMW X7 с огромната си решетка тип бъбрек, голямата емблема и въобще с внушителната си осанка.
Х7 е най-голямото
BMW
в над 100-годишната история на баварците. Грамаданският германски джип, който всъщност се произвежда в Щатите, е с 2 см по-дълъг от главния си конкурент Mercedes GLS и с цели 15 см над Range Rover.


Смело може да се каже, че BMW X7 е сред най-луксозните SUV лимузини, които се предлагат на пазара. Както и останалите модели на автомобилния гигант X7 залага на отлично пътно поведение, върховен лукс и отлична проходимост извън асфалта.
Новото BMW X7 е изградено на платформата CLAR, която дебютира за първи път на седма серия и се превръща в основа за баварските модели с надлъжно разположение на силовия агрегат, включително X5. Въпреки това X7 има за цел да бъде не просто опъната Х-петица, а истинска луксозна Серия 7, но в класа на SUV.


BMW X7 има три реда седалки, като на най-задния спокойно могат да се разположат и възрастни високи мъжаги. Всички кресла са оборудвани с електрически задвижвания. Бутоните, разположени в багажника, могат лесно да превърнат огромния кросоувър или в бизнес пътнически самолет, или в голяма товарна баничарка. Всички седалки в седемместната версия се сгъват и разгъват автоматично за около половин минута. Третият ред се преобразува в напълно равен под, а вторият е с лек наклон.
Багажникът с напълно разгънати седем седалки е 326 литра, което стига за два малки куфара. Ако е необходимо, можете да използвате и пространството в дъното, където се съхранява завесата на багажното отделение. Ако приберете третия ред, тогава обемът на товарното отделение ще се увеличи до 722 литра, а при втория сгънат ред до рекордните 2120 л.


Стандартните колела са 20-инчови. Срещу доплащане се предлагат 21- или 22-инчови. Адаптивната LED оптика вече е в базовата комплектация. Налични са и уникалните лазерни фарове.
Бензиновите версии на X7 са две - xDrive40i се задвижва от 3-литров бензинов битурбо двигател, който развива мощност 340 к.с., а модификацията M50i е с 4,4-литров битурбо V8 мотор с мощност 530 к.с. Версията X7 xDrive30d се задвижва от 3-литров битурбо дизелов двигател с мощност 265 к.с. Тествахме по-мощният нафтов джип BMW X7 M50d с 3-литров 6-цилиндров дизелов мотор с четири турбокомпресора и
максимална
мощност 400 коня
Този агрегат осигурява оптимален баланс между спортна динамика и нисък разход на гориво (между 7 и 8 литра на сто при движение по магистрала). Максималният му въртящ момент от 760 Нм е наличен още при 2000 об/мин и остава на разположение до 3000 оборота, което обещава фантастично ускорение при скорости над 120 км/ч. Трите турбини се включват веднага, а четвъртата след 2500 оборота. Тежащата над два тона кола ускорява от място до 100 км/ч за 5,4 секунди.


Постоянното задвижване на четирите колела е допълнено от режимите за пясък, сняг, камъни и чакъл, а офроуд пакетът включва електронно управляван блокаж на задния диференциал. Стандартното адаптивно въздушно окачване ви позволява да променяте пътния просвет, който в нормално положение е 221 мм, а в зависимост от ситуацията височината на автомобила може да бъде променяна с до 80 мм с натискане на бутон. При офроуд колата се повдига с 40 мм за по-лесно преодоляване на коловози и неравности, а при товарене се спуска с 40 мм. Завиващите задни колела помагат за намаляване на радиуса на завой. В градски условия с ниска скорост воланът се върти с лекота, а при висока скорост на магистралата натежава.


Серийното оборудване на новото BMW X7 е много богато и включва безконтактен достъп, пълен електрически пакет, четиризонов автоматичен климатик, сензори за дъжд и светлина, аудиосистема с 10 високоговорителя, панорамен покрив с диодно осветление, сателитна навигация, автопилот за паркиране, камера за обратно виждане, Wi-Fi, адаптивен круиз контрол с функция за автоматично спиране. На борда има 7 въздушни възглавници и завеси, системи за стабилизация и следене на налягането в гумите, технология за наблюдение на лентата и наблюдение на слепите зони.